Coffee Futures

  • 30 Ocak 2015 / 18.00
  • 31 Ocak 2015 / 13.00

Director: Zeynep Devrim Gürsel
Turkey; 22’, 2009, color
Turkish with English subtitles

Coffee Futures weaves individual fortunes with the story of Turkey's decades-long attempts to become a member of the European Union. Promises and predictions made by politicians, both foreign and domestic, are juxtaposed with the rhetorics and practices of coffee fortune telling. The widespread custom of coffee fortune telling in Turkey is an everyday communication tool. Coffee fortunes are a way of dealing with hopes, fears and worries, as well as a method of indirectly voicing matters usually left unspoken. Like any language, this narrative form has its protocols, rules and tropes; yet each fortune bears distinct marks of the teller's personal style and the individual fortune seeker's condition.

Coffee’s Just an Excuse, Cinema’s the Muse!

Coffee and Cigarettes

Coffee’s Just an Excuse, Cinema’s the Muse!

A Film About Coffee

Coffee’s Just an Excuse, Cinema’s the Muse!

Coffee: Between Reality and Imagination

Coffee’s Just an Excuse, Cinema’s the Muse!

Hot Coffee

Coffee’s Just an Excuse, Cinema’s the Muse!

Straight to Hell

Coffee’s Just an Excuse, Cinema’s the Muse!

Smoke

Coffee’s Just an Excuse, Cinema’s the Muse!

Blue in the Face

Coffee’s Just an Excuse, Cinema’s the Muse!

Inside Llewyn Davis

Coffee’s Just an Excuse, Cinema’s the Muse!

Coffee Futures

Coffee’s Just an Excuse, Cinema’s the Muse!

A Cup of Turkish Coffee

Barbara Kruger’ın İktidar, Kapitalizm,  Kimlik ve Toplumsal Cinsiyete Odaklanan Pratiği Üzerine

Barbara Kruger’ın İktidar, Kapitalizm, Kimlik ve Toplumsal Cinsiyete Odaklanan Pratiği Üzerine

Nobel Koleksiyonu’ndan bir seçki sunan Ve Şimdi İyi Haberler sergisinde iki çarpıcı yapıtıyla yer alan sanatçı Barbara Kruger’ın yaşamı ve yapıtlarına yakından bakıyoruz.

Haliç

Haliç

Batılı ressamların İstanbul’u konu alan resimleri söz konusu olduğunda Haliç çok özel bir yere ve öneme sahiptir. Topkapı Sarayı ve anıtsal yapıların yer aldığı Tarihi Yarımada’yla, batılıların konakladığı, yabancı elçiliklerin yer aldığı Galata’yı birbirinden ayıran bu su kütlesi, geçişimli bir sınır gibidir adeta. 

Sonsuz Paris (1959-1965)

Sonsuz Paris (1959-1965)

1960’lı yıllarda, Alberto Giacometti yaşadığı kente, Paris’e, sokaklarını, kafelerini, atölyesini ya da karısı Annette’in dairesi gibi daha özel yerleri çizerek saygısını sunmuştur, bu çizimler onun en son kitabını oluşturacaktır: Paris sans fin (Sonsuz Paris).