}

Ejder’in Dönüşü

  • 2 Aralık 2016 / 20:00
  • 26 Kasım 2016 / 12:00

Yönetmen: Eduard Grečner
Oyuncular: Radovan Lukavský, Gustáv Valach, Emília Vášáryová
Müzik: Ilja Zeljenka
Slovakya (Çekoslovakya), 1968, 82’, siyah-beyaz
Slovakça; Türkçe altyazıyla

Bir türkü niteliği taşıyan bu film, aşk ve nefret ile yalnızlıktan kurtulma arayışını konu eder. Köylüler tarafından doğal afetlere yol açtığı düşünülen Ejder takma adlı tuhaf çömlekçinin dramatik ve gerçekçi hikayesi anlatılır.  Ejder haksız suçlamalar yüzünden karısını, evini, özgürlüğünü yitirir. Yıllar sonra köyüne döner. Kendi yaşamını riske atarak, bir koyun sürüsünü tepelerde çıkan bir yangından kurtarır. Ancak bu kahramanlığı bile ona köy halkının dostluğunu kazandırmaya yetmez. Film, Slovak sinemasının en iyi yapıtları arasında yer alıyor.

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

Marketa Lazarová

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

İnanılmaz Hüzünlü Prenses

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

Ejder’in Dönüşü

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

Kuşlar, Yetimler ve Aptallar

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

Bakır Kule

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

János Vitéz

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

Haydutun Baladı

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

Kral Stephen

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

Véronique’in İkili Yaşamı

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

Sevdiğim Her Şey

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

Sessizliğin Kraliçesi

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

Balaton Yöntemi

Ejder’in Dönüşü

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.