}

Marketa Lazarová

  • 19 Kasım 2016 / 13:00
  • 3 Aralık 2016 / 18:00

Yönetmen: František Vláčil
Oyuncular: Josef Kemr, Magda Vášáryová, Naďa Hejná
Müzik: Zdeněk Liška
Çekya (Çekoslovakya), 1967, 162’, siyah-beyaz
Çekçe, Almanca; Türkçe altyazıyla

Vladislav Vancura’nın bir romanından uyarlanan bu etkileyici ve şiirsel film, iki rakip Ortaçağ klanının arasındaki kan davasını ele alıyor; Hıristiyanlık ve paganlık, insanoğlu ve doğa, aşk ve şiddet arasındaki çatışmaları güçlü, epik ve titizlikle tasarlanmış bir biçimde perdeye yansıtıyor. Vláčil’in yaklaşımı alışıldık bir tarihsel dram yapmak yerine, çok eskide kalmış bir yaşam biçiminin dokularını ve zihniyetlerini yeniden yaratmak oldu, ortaya çıkan sonuçsa göz kamaştırıcı. Yenilikçi geniş perde sinematografisi, montajı ve ses tasarımıyla Markéta Lazarova deneysel bir macera filmi.

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

Marketa Lazarová

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

İnanılmaz Hüzünlü Prenses

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

Ejder’in Dönüşü

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

Kuşlar, Yetimler ve Aptallar

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

Bakır Kule

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

János Vitéz

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

Haydutun Baladı

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

Kral Stephen

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

Véronique’in İkili Yaşamı

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

Sevdiğim Her Şey

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

Sessizliğin Kraliçesi

Kulak Ver!<br/>Müzik ve Sinema: Orta Avrupa Filmleri

Balaton Yöntemi

Marketa Lazarová

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”