Şehir

  • 21 Haziran 2019 / 19.00

Yönetmen: Merlyn Solakhan
Oyuncular: Aygen Baktır, Kahraman Baktır, Nevzat Açıkgöz, Duygu Tansı
Almanya, 1983, 60', HD, siyah-beyaz
Almanca,Türkçe; Türkçe, Almanca altyazılı 

“Kazandığın bir içgörü dünyada bir mekana, bir kalışa, bir zaman geçirişe bağlı olmalı. Biraz dünya, koku, şekil ve renk içermeli. Bunlar, içgörüleri somutlaştırır. Çünkü içgüdüleri ileten şeyler olmalı. Mekan, zaman, hep olmalı. Hakikat zamansal ve mekansaldır.

Film konuşmacı, anlatıcı değil, daha çok ifade olmak ister ve yeni bir açılıma ulaşmak için kulakların yeniden açılmasına ilham olmak ister.” – Merlyn Solakhan, Martin Manz

 

Başkasının Eli: Şehir

Şehir

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Yves Klein’ın mavi pigmentlerini akla getiren bir rengin perdeyi boylu boyunca kapladığını düşünün. Neredeyse 80 dakika boyunca mavinin tonlarında en ufak bir oynama olmasa bile, zihnimiz durduğu yerde durmuyor. Sabit bir maviliğe ne kadar uzun süre bakabiliriz? Mavi tonlar titreyerek, kendi gölgelerini yaratarak bize oyunlar oynamaz mı? Maviden gözlerimiz kamaşmaz mı?

Bir Kedi Dosyası

Bir Kedi Dosyası

Kedilerin Eski Mısır’da ilk kez evcilleştirilmelerinin üzerinden binlerce yıl geçmiş olsa da çekicilikleri giderek artıyor. Dünyanın dört bir yanında çeşitli şehir efsaneleri yüzyıllardır alıp başını gitmekte: Avrupa’nın birkaç farklı bölgesinde, hamile bir kadının bir kediyi tutması ya da onu kucağında oturtması sakıncalı görülüyordu.

Barbara Kruger’ın İktidar, Kapitalizm,  Kimlik ve Toplumsal Cinsiyete Odaklanan Pratiği Üzerine

Barbara Kruger’ın İktidar, Kapitalizm, Kimlik ve Toplumsal Cinsiyete Odaklanan Pratiği Üzerine

Nobel Koleksiyonu’ndan bir seçki sunan Ve Şimdi İyi Haberler sergisinde iki çarpıcı yapıtıyla yer alan sanatçı Barbara Kruger’ın yaşamı ve yapıtlarına yakından bakıyoruz.