}

Şehir

  • 21 Haziran 2019 / 19:00

Yönetmen: Merlyn Solakhan
Oyuncular: Aygen Baktır, Kahraman Baktır, Nevzat Açıkgöz, Duygu Tansı
Almanya, 1983, 60', HD, siyah-beyaz
Almanca,Türkçe; Türkçe, Almanca altyazılı 

“Kazandığın bir içgörü dünyada bir mekana, bir kalışa, bir zaman geçirişe bağlı olmalı. Biraz dünya, koku, şekil ve renk içermeli. Bunlar, içgörüleri somutlaştırır. Çünkü içgüdüleri ileten şeyler olmalı. Mekan, zaman, hep olmalı. Hakikat zamansal ve mekansaldır.

Film konuşmacı, anlatıcı değil, daha çok ifade olmak ister ve yeni bir açılıma ulaşmak için kulakların yeniden açılmasına ilham olmak ister.” – Merlyn Solakhan, Martin Manz

 

Başkasının Eli: Şehir

Şehir

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

 Dünya çapında yankı bulan film üzerine Andrey Tarkovski, Parajanov’u “bir dahi” olarak nitelendirirken Michelangelo Antonioni ise “çarpıcı, mükemmel bir güzellik” olarak tanımladığı filme ilişkin, “Bana kalırsa Parajanov, dünyanın en iyi yönetmenlerinden biri” değerlendirmesinde bulundu. Filmin müziklerini besteleyen ve bu vesileyle yeni, müzikal bir dil icat eden Ermeni besteci Tigran Mansurian ise, Sayat-Nova’yı “evrensel bir öneme sahip, olağanüstü bir olay” olarak tanımladı.

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Narın Rengi’nin yönetmeni Sergey Parajanov, Gürcistan’ın Tiflis şehrinde doğmuş olsa da, aslen Ermeni’ydi. Sayat-Nova ile kendini ruhen yakın hisseden Parajanov, çok sayıda kültüre ev sahipliği yapan Transkafkasya ile arasındaki bağ sebebiyle, ozanın yaşamını beyaz perdeye aktaracak ideal sanatçı olduğuna inanıyordu

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.