Değişken ve Öznel: Şans Faktörü ile Hikâye Yazımı

Pera Yetişkin

  • 1 Kasım 2024 / 19.00

Bir hikâye bize sunulan seçimlere göre mi şekillenir yoksa hikâye anlatıcısının da bir söz payı var mıdır? Vera Molnár'ın algoritma ve matematiğin entegrasyonunu içinde barındıran sanat pratiğini temeline alan atölyede katılımcılar kendilerine dağıtılan kartlardan birer hikâye kurmaya çalışıyor. Katılımcıların tamamen şans eseri sıralanan kartlara müdahale ederek özgün hikayelerini kurmayı deneyeceği atölyede çıkış noktası aynı da olsa farklı öznelliklerin ve şans faktörünün hikâyeyi nasıl noktalara taşıyabileceği deneyimleniyor.

Not: Katılımcılardan, çektikleri, yaptıkları veya seçtikleri fotoğrafı ya da çizimi atölye öncesinde ogrenme@peramuzesi.org.tr adresine göndermeleri rica olunur.

Atölye Yürütücüsü: Ekin Can Göksoy
Kontenjan: 15 kişi
Süre: 90 dakika
Atölye Başına Katılım Bedeli: 350 TL

Etkinlik Pera Müzesi’nde (yüz yüze) gerçekleşecektir.

Ekin Can Göksoy hakkında
Bir tarihçi, yazar ve hikâye anlatıcısıdır. 2014 yılında Münhal isimli öykü kitabı, 2016’da ise Epope Tatavla isimli romanı İletişim Yayınları tarafından basıldı. 2017 yılından bu yana Artship Foundation bünyesinde, İstanbul ve San Francisco’da hikâye anlatma performansları gerçekleştirmektedir. 2018 yılında poşe’de Larissa Araz ile birlikte Bir Mucize İhtimali isimli ilk sergisini açtı. 2020 yılında Be Mobile Create Together kapsamında Camargo Foundation’da misafir yazar olarak bulunmuş ve sanatçılar ile düşünürleri bir araya getiren araştırma programı Garp Sessions’ta eş yürütücülük görevini üstlenmiştir.

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

1857’de Beyoğlu Postacılar Caddesi’nde “El Chark Societe Photograhic” adlı bir stüdyo açan levanten kökenli Pascal Sébah, 1860 yılında fotoğraf tekniğini iyi bilen ve bu alanda Paris’te çalışmalar yapmış A. Laroche adında bir Fransızla birlikte çalışmalarını sürdürmek üzere Rus Elçiliği’nin bitişiğindeki stüdyosuna taşınır...

#MisafirYazılar Veri Girişi: Sevgi ve Korku Üzerine

#MisafirYazılar Veri Girişi: Sevgi ve Korku Üzerine

Bilgisayarları beni kızdıran, güldüren dostlarım gibi görüyorum. Bu yüzden Behar’ın koca bir salonda dans ederek temizlik yapan robotlarını görünce, hem ıssız bir odada yalnız kaldıklarını görüp üzüldüm, hem de neşeyle dans etmelerinden keyiflerinin yerine olduğunu hissedip sevindim.

Gece Yarısı Hikâyeleri: COGITO <br> Tevfik Uyar

Gece Yarısı Hikâyeleri: COGITO
Tevfik Uyar

Duruşma salonunun büyük bir mekan olacağını hayal etmişti. Hiç de öyle değildi. Kendi evinin salonu kadar bir yerin bir tarafını biraz yükseltip, üzerine yüksek bir kürsü yerleştirmişlerdi.