Kaplumbağa Terbiyecisi’nin Manzarası

Okul Grupları
Ortaokul

Pencerenizden baktığınızda neler görüyorsunuz? Hiç dışarıda gördüğünüz en uzak noktadan evinize, odanıza bakmayı denediniz mi? Osman Hamdi Bey’in, Kaplumbağa Terbiyecisi adlı eserini inceliyor, resimdeki mekanı ve çevresinin nasıl olabileceğini hayal ediyoruz. Suna ve İnan Kıraç Vakfı Oryantalist Resim Koleksiyonu, “Kesişen Dünyalar: Elçiler ve Ressamlar” sergisini ve Osman Hamdi Bey Bölümü’nü rehber eşliğinde yapılan çevrimiçi sergi turu ile gezen öğrencilerle, tablodaki pencereden dışarı baktığımızı hayal ediyor, ardından hayalimizde kurguladığımız dış mekanı yansıtan manzara resimleri çiziyoruz.

Malzemeler
Resim kağıdı
Kuru boya ya da pastel boya 

Hafta İçi Çevrimiçi Öğrenme Programı
Salı, Çarşamba, Perşembe, Cuma 

10:00-10:30
10:45-11:15
11:30-12:00  

Özel okulların Çevrimiçi Rehberli Tur ve Atölye Çalışmasına kişi başı katılım bedeli: 6 TL
Devlet okulları için Çevrimiçi Rehberli Tur ve Atölye Çalışması bedelsizdir.  

En az 10 en fazla 60 kişilik grupların oluşması ve rezervasyon gereklidir. Rezervasyonun onaylanmasının ardından atölye linki sadece kayıtta kullanılan e-posta adresine iletilmektedir.

İlişkili Sergi: Kesişen Dünyalar: Elçiler ve Ressamlar, Osman Hamdi Bey

“Kesişen Dünyalar: Elçiler ve Ressamlar” koleksiyon sergisine yönelik Öğretmen Rehber Kitapçığı'na ulaşmak için tıklayınız. 

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Göz kamaştırıcı güzellikleriyle Konstantinopolis’in ihtişamını yaratan kutsal mekânlar, aynı zamanda değerli röliklerin saklandığı yerlerdi ve bu nedenle şifa kaynaklarıydı. 

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.