Linol Baskı ile Çini Motifleri

Pera Engelsiz

Bu atölyede öğrenciler, Gelecek Hatıraları sergisine yönelik, eğitmen eşliğinde yapılan sergi turundan sonra önceden hazırlanmış linol kalıpları kullanıyor. Öğrenciler, Taner Ceylan’ın sergideki Duvar adlı eserinden ilhamla linolyum tabakalar üzerindeki çini motiflerini diledikleri renklerde boyayarak geniş bir kumaş zemin üzerine baskı yapıyor. Atölye, öğrencilerin odaklanma ve bir arada çalışma becerilerini geliştirmeyi amaçlıyor.

İlişkili SergiGelecek Hatıraları
Eğitmen: Müge Isıgöllü Sedola
Süre: 75 dakika
Kontenjan: 10 kişi 

Etkinlik ücretsizdir, rezervasyon gereklidir.
Etkinlik Pera Müzesi’nde (yüz yüze) gerçekleşecektir.

Detaylı bilgi ve rezervasyon içinogrenme@peramuzesi.org.tr

yükleniyor.. Yükleniyor...
yükleniyor... Yükleniyor...
yükleniyor.... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Martín Zapater’in Portresi (1797)

Martín Zapater’in Portresi (1797)

Martín Zapater y Clavería 12 Kasım 1747’de Zaragoza’da doğdu. Mütevazı bir tüccar ailesine mensuptu; hali vakti yerinde akrabası Juana Faguás ve kızı Joaquina de Alduy tarafından evlat edinildi. 1752-1757 yılları arasında Zaragoza Escuelas Pías okulunda Goya’yla birlikte okudu; bu dönemde başlayan dostlukları Zapater’in 1803’teki ölümüne kadar devam etti.

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Resimdeki kişi, delici bir bakışla seyirciye bakarken, dörtte üç konumda resmedilmiştir. Resmin arka planı gri; boğa güreşçisinin giysisi, saçları ve başlığı ise siyahtır. Yakanın ve dantel süsün beyazı göz alıcıdır ve tenin solgun pembesi içinde, dudaklar, yanaklar ve burundaki bazı daha yoğun, küçük fırça vuruşları dikkati çeker.

Kapriçyolar

Kapriçyolar

1729 tarihli Akademi Sözlüğü’nde kapris şöyle tanımlanıyordu: “düşünceden (niyetten) yola çıkarak oluşturulmuş, genellikle olağan ve yaygın kurallara uymayan yargı.