Örümcek: Fotoğrafta Üslup
Sanatçı Atölyesi: Cemil Batur Gökçeer

Pera Yetişkin
18+

  • 10 Ocak 2020 / 19.30

Gezdiğimiz mekânların, şehirlerin, ülkelerin fotoğraflarının onlarcasını dijital ortamda biriktiriyoruz. Anılarınızı biriktirdiğiniz fotoğraflardan bir seçki yapıp yeniden yorumlayarak sözsüz bir anlatım içerisinde kurgulamaya ne dersiniz?

Atölyeye, sergideki 10 fotoğrafçının üretim yaptıkları yerler ile kurdukları ilişkiye ve konularını ele alışlarına odaklanacak yorum odaklı sergi turu ile başlıyoruz. Atölye yürütücüsü, fotoğraf sanatçısı Cemil Batur Gökçeer eşliğinde katılımcılarla yapacağımız yorumlamalarda sergideki sanatçıların üsluplarına odaklanıyoruz. Fotoğraf dilini oluşturan unsurların kullanım biçimleri ve sergide yer alan işler özelinde belirginleşen yöntemleri daha yakından tanımayı amaçlıyoruz.

Atölyede, katılımcıların daha önce çektikleri ve yanlarında getirdikleri, serginin de birleştirici unsuru olan gezmeyi, keşfetmeyi, farklı bir yerde bulunmayı tecrübe ettikleri fotoğraflardan bir seçkiyi inceliyoruz. Katılımcılar bu fotoğraflara üsluba dair tartışmalar ışığında yeniden bakarak, kendilerine yakın hissettikleri bir anlatım dili oluşturmak üzerine çalışıyorlar. Daha öncesinde atlanmış, gözden kaçırılmış fotoğraflara, katılımcılar ve fotoğrafların ait olduğu zaman – mekan ile kurdukları ilişkiye dair sırlar, yeni ipuçları taşıyabilecekleri kabulüyle yaklaşıyoruz. Bu atölye, farklı anlatım biçimleri üzerine düşünmeye olanak sağlayarak, katılımcıların kendilerine özgü üslubu bulmasına dair bir egzersiz niteliği taşıyor.

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Viyana'dan Dönüş

Viyana'dan Dönüş

Józef Brandt, 17. yüzyıl Polonya’sına büyük ilgi duymuştur. En sevdiği temalar arasında savaş sahnelerinin yanı sıra muharebenin öncesi ve sonrasını ele alan gündelik yaşam sahneleri bulunmaktadır. 

Deniz Hamamları

Deniz Hamamları

Evliya Çelebi’nin ünlü eseri Seyahatname’den anlaşıldığı üzere deniz hamamlarının geçmişi 17. yüzyıla dayanır, kabul görerek yaygınlaşması ise Batılılaşmanın da etkisiyle 19. yüzyılın ortalarını bulur. 

Deniz Sefası

Deniz Sefası

Deniz hamamından plaja geçiş ise bir devrim niteliğindeydi. Rus ihtilalinde ülkelerinden kaçan Beyaz Ruslar, İstanbul’da pek çok dönüşüme neden olmuşlardı, bunlardan en önemlisi de halkın denizle buluşmasına vesile olan plaj alışkanlıklarıydı. 1920’lerden itibaren deniz hamamları evrilerek yerlerini yavaş yavaş kadın ve erkeğin beraber denize girebildiği plajlara bıraktı. Bu blog yazımızda İstanbul’un plajlarını ve onların özelliklerini ele alıyoruz.