Örümcek: Fotoğrafta Üslup
Sanatçı Atölyesi: Cemil Batur Gökçeer

Pera Yetişkin
18+

  • 10 Ocak 2020 / 19.30

Gezdiğimiz mekânların, şehirlerin, ülkelerin fotoğraflarının onlarcasını dijital ortamda biriktiriyoruz. Anılarınızı biriktirdiğiniz fotoğraflardan bir seçki yapıp yeniden yorumlayarak sözsüz bir anlatım içerisinde kurgulamaya ne dersiniz?

Atölyeye, sergideki 10 fotoğrafçının üretim yaptıkları yerler ile kurdukları ilişkiye ve konularını ele alışlarına odaklanacak yorum odaklı sergi turu ile başlıyoruz. Atölye yürütücüsü, fotoğraf sanatçısı Cemil Batur Gökçeer eşliğinde katılımcılarla yapacağımız yorumlamalarda sergideki sanatçıların üsluplarına odaklanıyoruz. Fotoğraf dilini oluşturan unsurların kullanım biçimleri ve sergide yer alan işler özelinde belirginleşen yöntemleri daha yakından tanımayı amaçlıyoruz.

Atölyede, katılımcıların daha önce çektikleri ve yanlarında getirdikleri, serginin de birleştirici unsuru olan gezmeyi, keşfetmeyi, farklı bir yerde bulunmayı tecrübe ettikleri fotoğraflardan bir seçkiyi inceliyoruz. Katılımcılar bu fotoğraflara üsluba dair tartışmalar ışığında yeniden bakarak, kendilerine yakın hissettikleri bir anlatım dili oluşturmak üzerine çalışıyorlar. Daha öncesinde atlanmış, gözden kaçırılmış fotoğraflara, katılımcılar ve fotoğrafların ait olduğu zaman – mekan ile kurdukları ilişkiye dair sırlar, yeni ipuçları taşıyabilecekleri kabulüyle yaklaşıyoruz. Bu atölye, farklı anlatım biçimleri üzerine düşünmeye olanak sağlayarak, katılımcıların kendilerine özgü üslubu bulmasına dair bir egzersiz niteliği taşıyor.

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Martín Zapater’in Portresi (1797)

Martín Zapater’in Portresi (1797)

Martín Zapater y Clavería 12 Kasım 1747’de Zaragoza’da doğdu. Mütevazı bir tüccar ailesine mensuptu; hali vakti yerinde akrabası Juana Faguás ve kızı Joaquina de Alduy tarafından evlat edinildi. 1752-1757 yılları arasında Zaragoza Escuelas Pías okulunda Goya’yla birlikte okudu; bu dönemde başlayan dostlukları Zapater’in 1803’teki ölümüne kadar devam etti.

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Resimdeki kişi, delici bir bakışla seyirciye bakarken, dörtte üç konumda resmedilmiştir. Resmin arka planı gri; boğa güreşçisinin giysisi, saçları ve başlığı ise siyahtır. Yakanın ve dantel süsün beyazı göz alıcıdır ve tenin solgun pembesi içinde, dudaklar, yanaklar ve burundaki bazı daha yoğun, küçük fırça vuruşları dikkati çeker.

Kapriçyolar

Kapriçyolar

1729 tarihli Akademi Sözlüğü’nde kapris şöyle tanımlanıyordu: “düşünceden (niyetten) yola çıkarak oluşturulmuş, genellikle olağan ve yaygın kurallara uymayan yargı.