Şehri Görme Biçimleri: Hikâye Anlatımı

Pera Yetişkin

  • 17 Mart 2024 / 14.00

Yazar ve hikâye anlatıcısı Ekin Can Göksoy yürütücülüğünde gerçekleşen atölyede, Geç Orta Çağ ve Erken Modern dönem haritalarından güncel fotoğrafa; kentlinin kente bakışı ile bu bakıştaki değişim ve devamlılık irdeleniyor. Atölyede modernite öncesi ve moderniteye geçişteki algı ve algı değişiminin yanı sıra teknolojik gelişmeler ile birlikte ortaya çıkan bakış yöntemlerinin tarihsel dönüşümü inceleniyor. Tam Yerinden: İstanbul’a Panoramik Bakışın Tarihisergisine yönelik rehberli turun ardından katılımcılar; kente bakışın ve kentin kendisinin dönüşümünün de içinde barındığı ve kentin başrolünde olduğu bir sözlü hikâye ya da anlatı oluşturmayı deniyor.

Not: Katılımcıların çektikleri şehir fotoğraflarını veya şehir çizimlerini ogrenme@peramuzesi.org.tr adresi ile paylaşmaları rica olunur. Bu fotoğraflar/çizimler şehre bakan manzaralar olabileceği gibi, sokak seviyesinde şehri yansıtan görseller de olabilir. 

Atölye Yürütücüsü: Ekin Can Göksoy
Kontenjan
: 10 kişi
Süre: 90 dakika
Atölye Başına Katılım Bedeli: 300 TL
Öğrenciler İçin Atölye Başına Katılım Bedeli: 150 TL (Katılımcıların girişte öğrenci kartlarını göstermesi rica olunur.)

Etkinlik Pera Müzesi’nde (yüz yüze) gerçekleşecektir.
Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr 

Ekin Can Göksoy hakkında
Bir yazar ve hikâye anlatıcısıdır. 2014 yılında Münhal isimli öykü kitabı, 2016’da ise Epope Tatavla isimli romanı İletişim Yayınları tarafından basıldı. 2017 yılından bu yana Artship Foundation bünyesinde, İstanbul ve San Francisco’da hikâye anlatma performansları gerçekleştirmektedir. 2018 yılında poşe’de Larissa Araz ile birlikte Bir Mucize İhtimali isimli ilk sergisini açtı. 2020 yılında Be Mobile Create Together kapsamında Camargo Foundation’da misafir yazar olarak bulunmuş ve sanatçılar ile düşünürleri bir araya getiren araştırma programı Garp Sessions’ta eş yürütücülük görevini üstlenmiştir. Göksoy, hâlen Boğaziçi Üniversitesi Tarih Bölümü’nde, kent tarihi üzerine doktora çalışmalarını sürdürüyor.

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Deniz Sefası

Deniz Sefası

Deniz hamamından plaja geçiş ise bir devrim niteliğindeydi. Rus ihtilalinde ülkelerinden kaçan Beyaz Ruslar, İstanbul’da pek çok dönüşüme neden olmuşlardı, bunlardan en önemlisi de halkın denizle buluşmasına vesile olan plaj alışkanlıklarıydı. 1920’lerden itibaren deniz hamamları evrilerek yerlerini yavaş yavaş kadın ve erkeğin beraber denize girebildiği plajlara bıraktı. Bu blog yazımızda İstanbul’un plajlarını ve onların özelliklerini ele alıyoruz.

Niko Pirosmani

Niko Pirosmani

“İsimsiz bir Mısır freski, bir Afrika putu ya da bir Girit vazosu: Pirosmani’nin işleri bunların arasında sayılmalı. Onu gerçekten algılayabilmenin tek yolu bu… Bir Pirosmani görünce, insan Gürcistan’a inanç duymaya başlar.”

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”