Kristal Berraklığı
Sanatçılarla Atölyeler

15 Ocak - 25 Şubat 2021

Pera Müzesi Öğrenme Programları, 15 Ocak – 25 Şubat 2021 tarihleri arasında Kristal Berraklığı adlı sergiye paralel olarak genç ve yetişkinlere yönelik çevrimiçi sanatçı atölyeleri düzenliyor.

Pera Genç kapsamında sanatçı Kıymet Daştan ile “Unutma Taşları: Değişen Formlar” isimli atölyede yaptığımız uygulamalar saklanılan ve atılan şeyler ile hafıza arasındaki bağa işaret edip yükleri hafifletmek üzerine düşünme alanı sunuyor. Hafıza gibi soyut bir kavramın gündelik hayatımıza yayılmış katmanlarını görünür kılmayı, etrafımızdaki gündelik nesnelerle ve malzemelerle olan ilişkimiz üzerine yeniden düşünmeyi hedefliyoruz.

Pera Yetişkin kapsamında ise, sanatçı Güneş Terkol ile Mesafe Sözlüğü: Dikiş atölyesinde; mesafe üzerine kurguların çoğaltılıp yorumlandığı ve kumaşlara işlendiği, bulunduğumuz pandeminin etkisi altında hafıza, gerçeklik ve hayal algısında yaşadığımız geçirgenlikleri yansıtabilen kendine özgü bir mesafe sözlüğü oluşturacağız. 

Detaylı bilgi için: ogrenme@peramuzesi.org.tr

15 Ocak

19.00 Unutma Taşları: Değişen Formlar
Sanatçı Atölyesi: Kıymet Daştan

21 Ocak

19.00 Mesafe Sözlüğü: Dikiş Atölyesi
Sanatçı Atölyesi: Güneş Terkol

19 Şubat

19.00 Unutma Taşları: Değişen Formlar
Sanatçı Atölyesi: Kıymet Daştan

25 Şubat

19.00 Mesafe Sözlüğü: Dikiş Atölyesi
Sanatçı Atölyesi: Güneş Terkol

Unutma Taşları: Değişen Formlar <br> Sanatçı Atölyesi: Kıymet Daştan
13+

Unutma Taşları: Değişen Formlar
Sanatçı Atölyesi: Kıymet Daştan

Mesafe Sözlüğü: Dikiş Atölyesi <br> Sanatçı Atölyesi: Güneş Terkol

Mesafe Sözlüğü: Dikiş Atölyesi
Sanatçı Atölyesi: Güneş Terkol

İlişkili Sergiler

Kristal Berraklığı

Kristal Berraklığı, katılan tüm sanatçılarla iş birliği içinde sürdürülebilir küratöryel pratikler ve ekoloji üzerine düşünmenin ötesinde sergi sürecinde karbon ayak izini azaltmaya yönelik ilkeleri harekete geçiren metot ve araçlar kullandı: Yapıtların yerel ve iş birliğine dayalı üretimi, yaratıcı geri dönüşüm stratejileri ve tüm katılımcıların son derece az seyahat etmesi gibi.

Kristal Berraklığı

Marcel Duchamp’ın Bisiklet Tekerleği

Marcel Duchamp’ın Bisiklet Tekerleği

1998 yılında Ben Jakober ve Yannick Vu, Marcel Duchamp’ın Roue de Bicyclette adlı eserinin bir yeniden-yapımını gerçekleştirdiler. Duchamp’ın ilk “ready-made” eseri olarak kabul edilen Roue de Bicyclette, bisiklet tekerleği ve mutfak taburesinin, amacı olmayan bir makineye dönüştürülmesi. 

#MisafirYazılar Veri Girişi: Sevgi ve Korku Üzerine

#MisafirYazılar Veri Girişi: Sevgi ve Korku Üzerine

Bilgisayarları beni kızdıran, güldüren dostlarım gibi görüyorum. Bu yüzden Behar’ın koca bir salonda dans ederek temizlik yapan robotlarını görünce, hem ıssız bir odada yalnız kaldıklarını görüp üzüldüm, hem de neşeyle dans etmelerinden keyiflerinin yerine olduğunu hissedip sevindim.

Buram Buram Kahve Kokan 17 Instagram Hesabı

Buram Buram Kahve Kokan 17 Instagram Hesabı

Kahve o kadar uzun zamandır bizimle ki, onsuz bir sosyal yaşamı düşünmek güç. Hatta sanki onunla hiç tanışmasaydık da “Bu hayatta bir şey eksik ama adını koyamıyorum.” gibi bir hisse kapılırdık. Şakası bir yana, sizce nasıl oldu da kahve insanlık tarihinin farklı dönemlerinde hep kendine has bir yer edinmeyi ve gündelik yaşamımızda bu denli kök salmayı başardı?