Akustik Ufuk

Özcan Ertek

14 Nisan - 9 Temmuz 2023

Pera Müzesi, Özcan Ertek'in Suna ve İnan Kıraç Vakfı Oryantalist Resim Koleksiyonu'ndan esinlenerek hazırladığı Akustik Ufuk başlıklı interaktif ses yerleştirmesini sunuyor. Yerleştirme, elektronik bir pusula aracılığıyla, Kesişen Dünyalar: Elçiler ve Ressamlar sergisindeki resimlerden esinlenerek üretilen ses manzaralarını çalan bir enstrümana dönüşüyor.

Proje, Özcan Ertek’in bu enstrümanı kullandığı canlı bir performansla açılıyor. 17. yüzyıldan 19. yüzyıla kadar uzanan dönemde Avrupa devletleri ile Osmanlı İmparatorluğu arasındaki yoğun ilişkilerden esinlenen Akustik Ufuk, tarih ile günümüz arasında bir bağ kuruyor. Koleksiyonda yer alan resimler, Osmanlı İmparatorluğu’ndaki diplomatik ilişkiler hakkında bilgi vermenin yanı sıra, bölgeyi ziyaret eden veya burada ikamet eden elçileri de tasvir ediyor. Akustik Ufuk, ziyaretçileri bu enstrümanı kullanarak sergide yer alan eserlerden ilhamla üretilen sesleri dinlemeye davet ediyor. Yerleştirme, bilinç ile bilinçdışı, fiziksel ile duygusal, mesafe ile yakınlık gibi görünürde karşıt kavramları birbirine bağlarken, gelecek senaryolarını araştırıyor.

Akustik Ufuk, müze ziyaret saatleri içerisinde Oryantalist Resim Koleksiyonu galerisinde deneyimlenebilir.

Özcan Ertek hakkında
İstanbul doğumlu müzisyen ve medya sanatçısı Özcan Ertek, 2015 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi İstanbul MİAM-Müzik İleri Araştırmalar Merkezi'nde Ses Mühendisliği ve Sonik Sanatlar alanında yüksek lisans eğitimini tamamladı. Ardından Berlin Sanat Üniversitesi'nde Sanat ve Medya bölümünde diploma programını tamamladı. Daha önce Makine Mühendisliği alanında lisans derecesi alan Ertek, İstanbul’da çeşitli sanat mekanları, galeriler, etkinlik mekanları ve ses stüdyolarına yönelik isler üretti. Kasım 2018'den bu yana Berlin’de yeni medya ve mekaniğin öne çıktığı kinetik ses yerleştirmeleri sergilemenin yanında müzisyen olarak da sahne alan Ertek, disiplinlerarası çalışmalarında insan-makine-doğa ilişkilerini inceliyor ve yeni teknolojilerin toplumsal etkileri üzerine eleştirel bir bakış açısıyla düşünüyor. Bilgisayar teknolojisinin son yirmi yıldaki gelişiminin, interaktif sanatın yanı sıra farklı sensör türlerini kullanan sofistike arayüzlerin yaratılmasını sağlaması gibi yeni çok disiplinli çalışma alanlarıyla ilgileniyor.

Oryantalist Resim Koleksiyonu hakkında
Suna ve İnan Kıraç Vakfı’nın, konusunda ülkemizin en zengin koleksiyonlarından biri olan Oryantalist Resim Koleksiyonu, 17. yüzyıldan 20. yüzyıl başlarına uzanan bir dönemde, Avrupalı ressamların özellikle Osmanlı dünyasını ve Türkiye coğrafyasını betimleyen eserlerinin yanı sıra, Osmanlı sanatçılarının bu dönemdeki karşılıklı etkileşimini yansıtan eserlerini de barındırmaktadır. İmparatorluğun son iki yüzyılından geniş bir görsel panorama sunan bu koleksiyonda Osman Hamdi Bey’in yapıtları ve ünlü “Kaplumbağa Terbiyecisi” tablosu da yer almaktadır.

Performans: Akustik Ufuk  <br>Özcan Ertek

Performans: Akustik Ufuk
Özcan Ertek

Pera Müzesi, Özcan Ertek'in Suna ve İnan Kıraç Vakfı Oryantalist Resim Koleksiyonu'ndan esinlenerek hazırladığı Akustik Ufuk başlıklı interaktif ses yerleştirmesini sunuyor. Proje, Özcan Ertek’in bu enstrümanı kullandığı canlı bir performansla açılıyor.

Kâhin Serenatları I Güzel İnsanlar, Sarp Dakni

Kâhin Serenatları I Güzel İnsanlar, Sarp Dakni

Yarına Notlar sergisinde yer alan, dansçı ve koreograf Amrita Hepi’nin Kâhin Serenatları projesi kapsamında, müzik profesyonelleri ile dinleyenleri harekete geçmeye teşvik eden çalma listeleri hazırladık. Serinin ikinci çalma listesi Sarp Dakni’nin hazırladığı "Güzel İnsanlar". 

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize. 

Giacometti ve İnsan Figürü

Giacometti ve İnsan Figürü

Alberto Giacometti sergisinin ikinci bölümü, büyük yapıtlarla birlikte çoğunluğu 1950-1960 yılları arasında gerçekleştirilmiş, sanatçının dünya algısını geliştirdiği ve gerçeği olduğu gibi değil de gördüğü gibi yansıttığı olgunluk dönemi yapıtlarını ele alıyordu.