Bulut Profilleri: Ağırlıksız Ölçüler

Katherine Behar

8 Eylül - 16 Kasım 2016

Pera Müzesi'nin Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu'ndan ilhamla sanatçı Katherine Behar tarafından hazırlanan 3 boyutlu animasyon-videolar, koleksiyon sergisindeki mevcut ekranlara yerleştirildi. Kısmen bir bulut tarafından yutulmuş dijital bir figür, arayüzle iletişim kurmak için tanınamayacak pozisyonlara girmek zorundadır. İnsanın kendisini buluta yerleştirmeye yönelik imkânsız çabası, gündelik kullanıcıların bulut bilişiminin zorlu, çoğunlukla insanı sinirlendiren arayüzlerinde deneyimledikleri alçaltıcı bir gerçekliktir. Web’in sunduğu uygulamalar ve veri saklama hizmetleri ağının günlük konuşma dilindeki ismi olan "Bulut bilişimi" gökyüzünde masum bir biçimde gezinen şekilsiz bir hiçliği temsil eder. Ancak onları anlaşmazlıklardan uzak, dolaysız ya da eleştirinin ötesinde bir şey olarak hayal etmek, bulut teknolojilerinin önemini gözden kaçıran "bulutlu" bir yanlış algıdır.

 

Katherine Behar hakkında

Günümüz dijital kültüründe toplumsal cinsiyet ve emek konularına odaklanan Katherine Behar’ın eserleri Kuzey Amerika ve Avrupa’da birçok festival, galeri ve performans mekânında sergilendi. Behar’ın son solo sergisi Katherine Behar: E-Waste (E-Atık), ilk olarak Kentucky Üniversitesi’nde ve ardından Boston Cyberarts Gallery’de gerçekleşti. 2005 yılından beri Marianne M. Kim ile teknolojikleşmiş çalışma, çöp kültür ve tüketimciliğin ırk ve toplumsal cinsiyeti nasıl etkilediğini sorgulayan “Disorientalism” (Dezoryantalizm) adlı bir performans ikilisi olarak çalışmalarını sürdürüyor. Editörlüğünü Emmy Mikelson ile beraber yaptığı And Another Thing: Nonanthropocentrism and Art (Ve Başka Bir şey: İnsanmerkezsizcilik ve Sanat) ve Bigger than You: Big Data and Obesity (Senden Büyük: Büyük Veri ve Obezite) kitapları 2016 yılında punctum books tarafından yayımlandı. 2016 yılında University of Minnesota Press tarafından yayımlanacak olan Object-Oriented Feminism (Nesne Yönelimli Feminizm) kitabının editörlüğünü yaptı. Behar’ın biri Hunter College’dan Karışık Medya alanında, diğeri New York Üniversitesi’nden Medya Ekolojisi alanında olmak üzere iki yüksek lisans derecesi ve The School of the Art Institute of Chicago’dan güzel sanatlar lisans derecesi bulunuyor. Behar New York’ta yaşıyor ve halen Baruch College’da Yeni Medya Sanatları alanında Yardımcı Doçent olarak çalışmalarını sürdürüyor.

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

19. yüzyıla kadar siyasi otoritenin merkezi Topkapı Sarayı, klasik Osmanlı ve Bizans mimarisinin görkemli örnekleriyle tüm imparatorluğun kalbi gibidir Tarihi Yarımada. Osmanlı İmparatorluğunu yakından tanımak isteyen her batılı, resimler yoluyla da olsa Tarihi Yarımada’yı görmelidir önce.

Jean-Michel Basquiat Bana Bak!

Jean-Michel Basquiat Bana Bak!

New York sokaklarında hicivli graffitilerinin belirlemeye başladığı 1977’den 1988’deki zamansız ölümüne kadar Jean-Michel Basquiat neo-ekspresyonizm çizgisinde son derece etkili yapıtlar üretti. Bütün çalışmalarında olduğu gibi, şematik fırça darbeleriyle yapılmış bu kara maske de sanat, edebiyat, popüler kültür ve Karayip geleneğine birçok gönderme barındırıyor.

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Guillaume Berggren

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Guillaume Berggren

Fotoğraf tekniğini Berlin’de öğrenen Berggren İstanbul’a gelene kadar pek çok farklı Avrupa kentinde çeşitli işler yaparak yaşamını sürdürür.