Connecting the Dots

Atölyeler
Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi

6 Ağustos - 22 Eylül 2013

Pera Müzesi, kuruluşundan itibaren geleneksel olarak düzenlediği genç sergiler kapsamında Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi iş birliği ile, Fakülte tarafından gerçekleştirilen 6. Uluslararası Öğrenci Trienali’nin atölye çalışmalarına yer verdi.

Haziran 2013 tarihinde İstanbul’da gerçekleştirilen 6. Uluslararası Öğrenci Trienali, üniversite düzeyinde sanat ve tasarım eğitimi veren kurumlarla iletişime katkı sağlamak amacıyla düzenlendi.

Dünyadan sanat ve tasarım öğrencilerini, farklı disiplinlerden teorisyen ve araştırmacıları bir araya getiren Trienal kapsamında sergi, sempozyum, atölye çalışmaları ve kısa film gösterimleri gerçekleştirildi.

Pera Müzesi’nde yer alan atölye çalışmalarından oluşan sergide, Connecting the Dots başlığı çerçevesinde, 38 atölyenin 13’ünde üretilmiş işlerden bir seçki yer aldı.

sergi salonu boya sponsoru

Connecting the Dots

Connecting the Dots

İlki 1997 yılında düzenlenen Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Uluslararası Öğrenci Trienali, 60’a yakın ülkeden sanat ve tasarım alanında eğitim veren kurumu İstanbul’da buluşturarak...

Video

Coğrafya

Coğrafya

Sergi, “Balkanlar” olarak bilinen bölge ülkelerinden farklı kuşaklardan sanatçı ve sanatçı gruplarına odaklanıyor ve bölgenin kaçınılmaz olarak akla gelen siyasi çağrışımları göz önünde bulundurulmaksızın bir doğa olayı üzerinden biçimleniyor.

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Şöyle bir proje hayal edin: Birisi çıkıp, Bergman filmlerinde, perdede yüzlere yakın plan yapılan dakikaları saysın, sonra da bu sayıyı onun tüm filmlerinin süresine oranlasın. Benim hissim o ki, ortaya hiç de azımsanamayacak büyüklükte bir oran çıkacaktır. 

Moskova Kavramsalcılığı

Moskova Kavramsalcılığı

Düşünme biçimimiz kökten bir değişime uğramış durumda, ama insanların çoğu bunun pek farkında değil gibi.

Kurumsallaşmış düşünme biçimi son 24 yüzyıldır yaptığı gibi doğrusal Neo-Platonik yapısını sürdürüyor.