Günümüz Türk Sanatında Genç Açılım (

8 Haziran - 30 Eylül 2005

Genç Açılım sergisi, Pera Müzesi'nde yapılan Uluslararası Plastik Sanatlar Derneği (IAA - AIAP) 3. Avrupa Genel Kurulu etkinlikleri kapsamında, 35 yaş altı 61 sanatçının katılımıyla düzenlendi ve Pera Müzesi salonlarında açıldı.

Sergi Tasarım ve Düzenleme: Mehmet Güleryüz

Sanatçılar: Serkan Adın, Murat Akagündüz, Neslinur Akgün, Burcu Aksoy, Murat Aksoy, Ömer Yiğit Aral, Burcu Arısoy, Ansen Atilla, Deniz Aygün, Can Aytekin, Yahya Bağcı, Tufan Baltalar, Ragıp Bazmazölmez, Banu Birecikligil, Berna Bermek, Antonio Cosentino, Seçil Çeliktürk, Yunus Emre Dokumacı, Nermin Er, Burçin Erdi, Yasemin Erdin, Hümeyra Erkmen, Tuğrul Emre Feyzoğlu, Leyla Gediz, Deniz Gül, Nilbar Güreş, Seda Hepsev, İlke İlter, Gülveli Kaya, Serpil Kapor Kılıç, Huri Kiriş, Veysel Kurucu, Sevil Kutlu, Nuri Kuzucan, Erdem Küçükköroğlu, Nathalie Mamboury, Mustafa Orkun Müftüoğlu, Enis Özbek, Dilek Alkan Özdemir, Mehmet Özen, Pelin Özgöçen, Erhan Özışıklı, Aslı Özok, Burcu Perçin, Seçkin Pirim, Ahmet Polat, Ekin Saçlıoğlu, Çağrı Saray, Barış Sarıbaş, Nursel Sarıkaya, Seçil Solak, Şevket Sönmez, Hasan Şahbaz, Başak Leman Şimşek, Emre Tandırlı, Yasemin Nur Toksoy, Aslı Torcu, Ayça Tüylüoğlu, Alpaslan Uçar, Yasemin Yılmaz, Erdoğan Zümrütoğlu.

Günümüz Türk Sanatında Genç Açılım (

Günümüz Türk Sanatında Genç Açılım (

Günümüz Türk Sanatında Genç Açılım ( sergisi, 16 - 18 Haziran 2005 tarihleri arasında Pera Müzesi'nde yapılan Uluslararası Plastik Sanatlar Derneği (IAA - AIAP) 3. Avrupa Genel Kurulu...

Tarkovsky: Zamanın İzleri

Tarkovsky: Zamanın İzleri

"Tarkovsky’nin ilk filmlerini keşfetmem, tam bir mucizeydi. Kendimi daha önceden hiç anahtarlarına ulaşamadığım bir kapının önünde buldum. Her zaman açıp ötesine geçmek istediğim bir kapı… Sonunda biri, nasıl söyleyeceğimi bilemediğim şeyleri ifade etmişti. Benim için Tarkovsky en büyük film yapımcısıdır.” 

Giacometti ve İnsan Figürü

Giacometti ve İnsan Figürü

Alberto Giacometti sergisinin ikinci bölümü, büyük yapıtlarla birlikte çoğunluğu 1950-1960 yılları arasında gerçekleştirilmiş, sanatçının dünya algısını geliştirdiği ve gerçeği olduğu gibi değil de gördüğü gibi yansıttığı olgunluk dönemi yapıtlarını ele alıyordu. 

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.