Güneşsiz

  • 2 Ağustos 2017 / 19.00
  • 4 Ağustos 2017 / 18.00

Yönetmen: Chris Marker
Fransa; 1983, 104; renkli, siyah-beyaz
İngilizce, Fransızca, Japonca; Türkçe altyazılı

Laurie Anderson’un en sevdiği yönetmen olan Chris Marker’ın bu hüzünlü başyapıtı, Tokyo, Guinea-Bissau, İzlanda ve San Francisco’yu içine alan şiirsel bir belgesel turu. Son derece etkileyici bir deneme filmi olan Sans Soleil’de sözler ve büyüleyici görseller, kültürler ve gizli ayinler arasında yolculuk yaparken zaman karmaşasına düşen bir dünya gezgininin kendini kaybedişini dile getiriyor. Tarkovski’ye (Bölge) ve Marker’ın kendi filmi La Jetée’ye (Dalgakıran) göndermeler yapan Sans Soleil, filme bir görüntüyü sabitlemenin, “belleği kusursuzlaştırma” çabasının bir parçası olduğunu düşündürüyor. Düşünceler arasında dolaşan, melankolik ve müziksel (filmin adı Mussorgski’nin bir şarkı döngüsüne gönderme yapıyor) bir film olan Sans Soleil, dünyada bu mükemmelliği arıyor.

Bellek Üzerine ya da Nasıl Çiftdüşünebilirim?

Sütle Balın Hikayesi

Bellek Üzerine ya da Nasıl Çiftdüşünebilirim?

Deniz Tarihtir

Bellek Üzerine ya da Nasıl Çiftdüşünebilirim?

Şanghaylanmış Metin

Bellek Üzerine ya da Nasıl Çiftdüşünebilirim?

Güneşsiz

Bellek Üzerine ya da Nasıl Çiftdüşünebilirim?

Körler / Jaluziler İçin

Güneşsiz

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Küçük Sarı Daire ile müzede keşifler!

Küçük Sarı Daire ile müzede keşifler!

Pera Öğrenme programları kapsamında yayınlanan, Tania Bahar'ın kaleme aldığı ve Marina Rico'nun resimlediği hikâye kitabı Küçük Sarı Daire, çocuklarla yetişkinlerin birlikte keşfedecekleri ve paylaşacakları farklı bir öğrenme deneyimi sunuyor.

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor.