Louis Kahn: Sessizlik ve Işık

  • 2 Şubat 2018 / 21.00
  • 10 Şubat 2018 / 16.00

Yönetmen: Michael Blackwood
Oyuncular: William Jordy, Jonas Salk, Aldo Rossi, Arata Isozaki, Tadao Ando, Robert Venturi, Denise Scott-Brown
ABD, 1995, 58', renkli 
İngilizce; Türkçe altyazılı
 

Louis Kahn’ın yapıtlarını inceleyen ilk belgesel olan bu film 1974 yılında sanatçının ölümünün hemen ardından çekilmiştir. 1996 yılında gösterime giren filmde sanatçının tamamlanmış yapıtları arasından en önemli altısı olan: California La Jolla’daki The Salk Enstitüsü; Texas Fort Worth’teki Kimbell Sanat Müzesi; Connecticut New Haven’daki İngiliz Sanatı Merkezi; New Hampshire Exeter’da bulunan Philips Exeter Akademisi’nin Kütüphanesi; Hindistan Ahmedabad’taki Hindistan Yönetim Bilimleri Enstitüsü ve Bengladeş Daka’da bulunan Parlamento Binaları irdeleniyor. Binalar gezilirken Kahn’ın geçmiş çekimleri ve ses kayıtları ile söyleşilerine yer verilmesi filmi zenginleştiriyor.

Bu filmin gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Sessizlik ve Işık

Louis Kahn: Sessizlik ve Işık

Sessizlik ve Işık

Mimarın Göbeği

Sessizlik ve Işık

Yan Pencere

Sessizlik ve Işık

İnsan Ölçeği

Sessizlik ve Işık

Sonsuz Mutluluk

Sessizlik ve Işık

Mimar Babam: Bir Oğlun Yolculuğu

Sessizlik ve Işık

Kültür Katedralleri - Bölüm 1

Sessizlik ve Işık

Kültür Katedralleri – Bölüm 2

Louis Kahn: Sessizlik ve Işık

ÇOK İŞ VAR YAPACAK <br>…lâkin zaman!

ÇOK İŞ VAR YAPACAK
…lâkin zaman!

Yitirilmiş bir dostun ardından ona, onun geride bıraktıklarına dönüp bakmak bugün bize ulaşanların izlerini sürerek ona dair, “eseri”ne dair bir şeyler yapmaya kalkışmak ne zor işmiş! Samih Rifat’ın, birbirimize seslendiğimizde kullandığımız unvanıyla “Samih Usta”nın fotoğrafları, filmleri, desenleri, çevirileri, şiirleri, kitapları ve defterleri etrafında, birlikte farklı kurumlarda mesai yaptığı arkadaşlarının çalıştığı Pera Müzesi’nde açılacak bir sergi ve başka bazı etkinlikler yapma  hazırlama sorumluluğunu üstlendiğimde doğrusu bu zorluğu sezmiş ama köklerinin ne denli derine inebileceğini tam olarak kavramamıştım. Birden fazla nedenle.

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.