Mimarın Göbeği

  • 9 Şubat 2018 / 21:00
  • 18 Şubat 2018 / 16:00

Yönetmen: Peter Greenaway
Oyuncular: Brian Dennehy, Chloe Webb, Lambert Wilson, Sergio Fantoni
İngiltere, İtalya , 1987, 119', renkli 
İngilizce, İtalyanca; Türkçe altyazılı 
 

Amerikalı mimar Stourley Kracklite (Brian Dennehy) genç eşi Louisa (Chloe Webb) ile birlikte geldiği Roma’da 18. yüzyıl Fransız mimarlarından Etienne-Louis Boullée adına düzenlenen bir sergiyi denetleyecektir. Ciddi karın ağrılarından yakınan Stourley hamile olan eşiyle yeterince ilgilenemeyince, eşi de teselliyi baştan çıkartıcı Caspasian Speckler’ın (Lambert Wilson) kollarında bulur. Katı simetrik görüntülerle örülmüş bu film konusunu oldukça alışılmamış bir nesneden alır: göbek, yani hem mimarın hasta göbeği hem de hamile karısınınki; filmde, bu yuvarlak formlar ile düşsel projelerinin çoğunu gerçekleştirememiş olan Boullée’nin tasarladığı küresel yapılara gönderme yapılıyor. Güzeller güzeli Roma’da ustalıkla çekilen bu alaycı fablda, sanatsal yaratıcılık sorunsalları nükteli bir dille perdeye yansıtılıyor.

Bu filmin gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Sessizlik ve Işık

Louis Kahn: Sessizlik ve Işık

Sessizlik ve Işık

Mimarın Göbeği

Sessizlik ve Işık

Yan Pencere

Sessizlik ve Işık

İnsan Ölçeği

Sessizlik ve Işık

Sonsuz Mutluluk

Sessizlik ve Işık

Mimar Babam: Bir Oğlun Yolculuğu

Sessizlik ve Işık

Kültür Katedralleri - Bölüm 1

Sessizlik ve Işık

Kültür Katedralleri – Bölüm 2

Mimarın Göbeği

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.