Yan Pencere

  • 14 Şubat 2018 / 19.00
  • 4 Mart 2018 / 14.00

Yönetmen: Gustavo Taretto
Oyuncular: Pilar Lόpez de Ayala, Inés Efron, Rafa Ferro, Carla Peterson, Javier Drolas
Arjantin, Almanya, İspanya, 2011, 95’, renkli 
İspanyolca; Türkçe altyazılı 
 

Yan Pencere kurnazca kurgulanmış bir romantik komedi öyküsü içinde Buenos Aires’in iç ve dış mimarisinden yola çıkarak, bu şehirdeki yoğun kentsel dokunun toplumu ve insanları nasıl etkilediğini betimliyor. Hem kamusal hem de özel alanlar bağdaştırıcı teknolojiler ve sanal uygulamaların gölgesinde kaldığında, bu durum insanları bir yandan birleştirirken diğer yandan ayırabiliyor; tıpkı konut kulelerinin şehrin sakinlerini hem birleştiren hem de ayıran penceresiz yan duvarları ya da “medianeras” gibi. Bu romantik komedinin kadın baş kahramanı genç ve işsiz bir mimar olan Mariana çok katlı mağazaların vitrinlerini düzenlemek gibi yaratıcı ancak kendisini yalnızlığa mahkum eden bir iş yapmakta olduğundan artık cansız mankenlerin dışında bir arkadaşlığın özlemini çekmektedir. Sonunda, web tasarımcısı olan, arada sırada da köpek gezdiriciliği yapan ve hayatını zorlaştıran fobilerinden kurtulmaya çalışan Martin ile tanışır.

Bu filmin gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Sessizlik ve Işık

Louis Kahn: Sessizlik ve Işık

Sessizlik ve Işık

Mimarın Göbeği

Sessizlik ve Işık

Yan Pencere

Sessizlik ve Işık

İnsan Ölçeği

Sessizlik ve Işık

Sonsuz Mutluluk

Sessizlik ve Işık

Mimar Babam: Bir Oğlun Yolculuğu

Sessizlik ve Işık

Kültür Katedralleri - Bölüm 1

Sessizlik ve Işık

Kültür Katedralleri – Bölüm 2

Yan Pencere

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor. 

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.