Aida Abadžić Hodžić & Edward Lucie-Smith

Söyleşi

16 Şubat 2017 / 18:30

Mersad Berber, Bir Bosna Alegorisi sergisi kapsamında sergi küratörü ve Bosna-Hersek’in önde gelen sanat tarihçilerinden Aida Abadžić Hodžić ile sanat eleştirmeni Edward Lucie-Smith, Mersad Berber’in yaşamı ve sanatı üzerine bir söyleşi gerçekleştirecek. Art Today ve 20. Yüzyılda Görsel Sanatlar gibi ikonik kitapların yazarı Edward Lucie-Smith, ifade gücü ve eşsiz yeteneği sayesinde yerel sanat çevresini çağdaş Avrupa ve dünya sanatının bir parçası haline getiren Berber’i 20. yüzyılın en önemli sanatçıları arasında sayıyor. 

Pera Müzesi Oditoryumu’nda gerçekleştirilecek etkinlik ücretsizdir. Yerler sınırlıdır, rezervasyon alınmamaktadır. Etkinlik dili İngilizcedir, Türkçe simültane çeviri olacaktır.


Süreli Sergi

Mersad Berber

Bosna-Hersek sanatının 20. yüzyılın ikinci yarısındaki en önemli temsilcilerinden biri olan Mersad Berber (1940-2012), ifade gücü ve eşsiz yeteneği sayesinde yerel sanat çevresini çağdaş Avrupa ve dünya sanatının bir parçası haline getirmiştir.

Mersad Berber

Gece Yarısı Hikâyeleri: Retro Rüyalar Oteli <br> Doğu Yücel

Gece Yarısı Hikâyeleri: Retro Rüyalar Oteli
Doğu Yücel

Benden beklemiyordu bunu. Ben de o gün o anda evlilik kararı alacağımızı beklemiyordum. Birden bire ama tamamen de günümüze uygun olup bitti her şey. Evlilik fikri aynı anda aklımızdan geçmiş, aynı anda gülümsemiş, aynı anda gözümüzü kapatıp aynı anda gözümüzü açmıştık. 

Kâhin Serenatları I Güzel İnsanlar, Sarp Dakni

Kâhin Serenatları I Güzel İnsanlar, Sarp Dakni

Yarına Notlar sergisinde yer alan, dansçı ve koreograf Amrita Hepi’nin Kâhin Serenatları projesi kapsamında, müzik profesyonelleri ile dinleyenleri harekete geçmeye teşvik eden çalma listeleri hazırladık. Serinin ikinci çalma listesi Sarp Dakni’nin hazırladığı "Güzel İnsanlar". 

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.