Caden Manson
"Aracı Olan Bedenler: Big Art Group’un Tarihi"

Sanatçı Konuşması

23 Ocak 2016

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil: Video Sanatı ve Pop Müzik İlişkisi sergisine paralel düzenlenen “Müzik Bedende” etkinlik programı kapsamında, biriken işbirliğiyle performans sanatını diğer sanat disiplinleriyle ilişkileri ve işbirlikleri çerçevesinde değerlendirmeyi hedefleyen bir konuşma serisi düzenleniyor. Bu kapsamda Big Art Group’un kurucularından Caden Manson, Pera Müzesi’nde 23 Ocak Cumartesi günü saat 14:30’da "Aracı Olan Bedenler: Big Art Group’un Tarihi" başlıklı bir konuşma gerçekleştiriyor. Big Art Group, 1999’da Caden Manson ve Jemma Nelson tarafından kurulan New York kökenli bir deneysel performans topluluğu. Performans, film ve görsel sanatlar arasındaki sınırları dili ve çeşitli iletişim araçlarını kullanarak aşmayı hedefleyen Big Art Group, kültürlerarası etkileşime odaklanıp metin, teknoloji ve deneysel iletişim yöntemlerini kullanarak yenilikçi performanslar ortaya koyuyor.

Caden Manson hakkında

Caden Manson bigartgroup.com’un eş kurucusu, contemporaryperformance.com’un editörü, New York’ta gerçekleşen Special Effects Festival’in küratörü, performans ve video sanatçısı ve profesör. Jemma Nelson ile birlikte gerçekleştirdikleri on sekiz Big Art Group prodüksiyonu, otuz farklı ülkede gerçekleştirildi. Manson’ın video yerleştirmeleri Avusturya, Almanya, New York ve Portland’da gösterildi; PAIN KILLER başlıklı performansı Berlin, Singapur ve Vietnam’da gerçekleştirildi; Berlin, Roma, Paris, Montreal, New York ve Bern’de dersler verdi; performans topluluğu Vienna Festival, Festival d’Automne a Paris, Hebbel Am Ufer, Rome’s La Vie de Festival, Wexner Center for the Arts ve Aborns Art Center tarafından desteklendi. Yazıları PAJ, Theater Magazine ve Theater der Zeit gibi yayımlarda yer aldı.

Pera Müzesi Oditoryumu’nda gerçekleştirilecek ücretsiz etkinlik için yerler sınırlıdır, rezervasyon alınmamaktadır. Etkinlik dili İngilizcedir, simültane tercüme yapılacaktır.


işbirliğiyle

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil

Pera Müzesi, video sanatının pop müzik ile ilişkisini ele alan ve aralarındaki etkileşimlere odaklanan Bu Bir Aşk Şarkısı Değil: Video Sanatı ve Pop Müzik İlişkisi başlıklı bir sergi sundu.

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil

Kapriçyolar

Kapriçyolar

1729 tarihli Akademi Sözlüğü’nde kapris şöyle tanımlanıyordu: “düşünceden (niyetten) yola çıkarak oluşturulmuş, genellikle olağan ve yaygın kurallara uymayan yargı. Caput ve Hecho sözcüklerinin bileşimi olduğu sanılmaktadır, kendi kafasından yapılmış (kendisi tarafından yaratılmış) anlamı taşır; ancak olasılıkla İtalyanca Capricio sözcüğünden alınmıştır. 

Müzemizin cephesinde yer alan dev boyutlu fotoğrafı fark ettiniz mi?

Müzemizin cephesinde yer alan dev boyutlu fotoğrafı fark ettiniz mi?

Müzemizin cephesinde yer alan dev boyutlu fotoğrafı fark ettiniz mi? “Balkanlardan Gelen Soğuk Hava” sergisi kapsamında sergide yer alan sanatçıların eserlerini paylaşmaya devam ediyoruz. 

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Şöyle bir proje hayal edin: Birisi çıkıp, Bergman filmlerinde, perdede yüzlere yakın plan yapılan dakikaları saysın, sonra da bu sayıyı onun tüm filmlerinin süresine oranlasın. Benim hissim o ki, ortaya hiç de azımsanamayacak büyüklükte bir oran çıkacaktır.