Modern Heykelde Kütle-Boşluk İlişkisi ve Alberto Giacometti
Uşun Tükel

Sergi Turu

19 Mart 2015 / 19:00

Modern heykelin en önemli sorunsallarından biri olan kütlenin biçimlenişinde boşluğun rolü, Aleksandr Rodçenko'dan Henry Moore ve Barbara Hepworth'e değin sanatçıların hesaplaştıkları bir olgudur. Bu bağlamda Giacometti deneyi, bu ilişkinin bir tür tersten okunmasıdır.

Uşun Tükel, 1960’ta İstanbul’da doğdu. 1982’de İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, Estetik ve Sanat Tarihi kürsüsünden “Modern Heykel Sanatında Brancusi’nin Yeri” başlıklı lisans teziyle mezun oldu. 1984 yılında İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nden yüksek lisans derecesi aldı. 1990 yılında aynı bölümdeki doktora çalışmasını “Beyân-ı Menâzil’in Resim Dili” teziyle tamamladı. 2006'dan bu yana İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü'nde profesör olarak görev yapıyor.. AICA üyesi olan ve 2011'de TÜYAP Artist Sanat Fuarı tarafından "Eleştirmen Onur Ödülü" verilen Tükel, araştırma ve yayınlarını çağdaş sanat, ikonografi ve görsel göstergebilim alanlarında sürdürüyor.

Rehberli Tur Ücreti: 30 TL 
(Pera Müzesi Dostları için ücretsiz) 

Tura katılmak için 
peradostu@peramuzesi.org.tr e-posta adresinden veya 0212 334 99 00 numaralı telefondan rezervasyon yaptırmanızı rica ederiz.

Süreli Sergi

Alberto Giacometti

Paris’teki Giacometti Vakfı’nın katkılarıyla hazırlanan sergi, gençlik dönemi çalışmalarından son yapıtlarına, tamamlanmamış bir eserine dek büyük ölçüde, sanatçının yaşamı boyunca çalıştığı Montparnasse’taki atölyesinde geçen verimli sanat yaşamını gözler önüne serdi.

Alberto Giacometti

Kapriçyolar

Kapriçyolar

1729 tarihli Akademi Sözlüğü’nde kapris şöyle tanımlanıyordu: “düşünceden (niyetten) yola çıkarak oluşturulmuş, genellikle olağan ve yaygın kurallara uymayan yargı. Caput ve Hecho sözcüklerinin bileşimi olduğu sanılmaktadır, kendi kafasından yapılmış (kendisi tarafından yaratılmış) anlamı taşır; ancak olasılıkla İtalyanca Capricio sözcüğünden alınmıştır. 

Yüz Yüze

Yüz Yüze

Bir koleksiyonun en az dört kuşak boyunca aktarılması gerektiğine inanan ve bunu bir bayrak yarışına benzeten Nahit Kabakcı’nın 1980’lerden itibaren oluşturmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye’de, bilinçli ve sürekliliği olan az sayıdaki koleksiyondan biri.

Akıl Çağı’ndan “Kaplumbağa Terbiyecisi”ne <br> Salon Sergileri ve Sanat Eleştirisi

Akıl Çağı’ndan “Kaplumbağa Terbiyecisi”ne
Salon Sergileri ve Sanat Eleştirisi

1 Mayıs 1906 tarihinde Paris Grand Palais’de açılan Salon sergisinde bir Osmanlı ressamının da eseri yer almıştı. Bu, Osman Hamdi Bey’in “Kaplumbağa Terbiyecisi” ismiyle tanınmış olan resmiydi. Serginin Ludovic Baschet direktörlüğünde yayınlanmış