Raqs Media Collective & Alistair Hicks
“Olay Boşluğu Şekillendirdi”

Söyleşi

14 Aralık 2018 / 18:30

Pera Müzesi’nin düzenlediği “Zaman Değişmeli” sergisinde Escapement (2009), Tekrar-koş (2013), İmparatorun Eski Elbiseleri İçin Maket (2016) ve Hollowgram (2017) işleriyle yer alan sanatçı topluluğu Raqs Media Collective, sergi kapsamında son dönemde üzerinde çalıştıkları kavramlar ve projeler üzerine bir konuşma gerçekleştiriyor. Konuşmanın ardından serginin küratörü Alistair Hicks ile sergide irdelenen konular tartışmaya açılıyor. 

Raqs Media Collective hakkında
Raqs Media Collective (Monica Narula, Jeebesh Bagchi ve Shuddhabrata Sengupta), çalışmalarında kendi buyrukları “kinetik temaşa” ile biçim ve metodoloji olarak yerinde duramayan, fakat kullandığı alt yöntemler açısından yoğun bir gidişatı takip ediyor. Topluluk, güncel sanatın yanı sıra kitap editörlüğü ve sergi küratörlüğü yapıyor ve durumlar sahneye koyuyor; mimar, bilgisayar programcısı, yazar, küratör ve tiyatro yönetmenleriyle iş birliği yaparak film üretiyor. 2001 yılında Delhi’de bulunan Centre for the Study of Developing Societies (Gelişmekte Olan Toplum Çalışmaları Merkezi)’de Sarai adlı disiplinler arası inkübasyon merkezini kurarak Hindistan güncel kültüründe derin etki yaratan süreçler başlattılar. Raqs Media Collective, Pera Müzesi’nde 2017 yılında Çiftdüşün Çiftgörü sergisinde de yer almıştı. MACBA’da devam eden In the Open or in Stealth’in küratörlüğünü üstlenen Raqs’ın son dönemde katıldığı solo sergiler arasında Not Yet at Ease (Firstsite, Colchester), Twilight Language (Whitworth Gallery, Manchester), It’s possible because it’s possible (MUAC, Mexico City) ve With an Untimely Calendar (National Gallery of Modern Art, New Delhi) bulunuyor.

Pera Müzesi Oditoryumu’nda gerçekleştirilecek etkinlik ücretsizdir. Yerler sınırlıdır, rezervasyon alınmamaktadır. Etkinlik dili İngilizcedir, simültane tercüme yapılacaktır.

Süreli Sergi

Zaman Değişmeli

Zaman Değişmeli sergisi, jeopolitik bağlamda kontrol altında tutulan zaman algımızı sorguladı. Sergide yer alan üç sanatçı, bugün pek çok sistem tarafından dayatılan çizgisel zaman anlayışına alışılagelmişin dışında bir bakış sundu.

Zaman Değişmeli

Hafıza  Anılar İnşa Etmek / Anı Odası / Ölümü Anımsa

Hafıza Anılar İnşa Etmek / Anı Odası / Ölümü Anımsa

Her hafıza bir iç hikâyeyi anlatır; her koleksiyonun da bir iç hikâyesi vardır. Koleksiyon; sanatçı, izleyici, koleksiyoner gibi pek çok farklı hafızanın, hikâyenin birbiri içine geçtiği yerdir.

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Narın Rengi’nin yönetmeni Sergey Parajanov, Gürcistan’ın Tiflis şehrinde doğmuş olsa da, aslen Ermeni’ydi. Sayat-Nova ile kendini ruhen yakın hisseden Parajanov, çok sayıda kültüre ev sahipliği yapan Transkafkasya ile arasındaki bağ sebebiyle, ozanın yaşamını beyaz perdeye aktaracak ideal sanatçı olduğuna inanıyordu

Deniz Sefası

Deniz Sefası

Deniz hamamından plaja geçiş ise bir devrim niteliğindeydi. Rus ihtilalinde ülkelerinden kaçan Beyaz Ruslar, İstanbul’da pek çok dönüşüme neden olmuşlardı, bunlardan en önemlisi de halkın denizle buluşmasına vesile olan plaj alışkanlıklarıydı. 1920’lerden itibaren deniz hamamları evrilerek yerlerini yavaş yavaş kadın ve erkeğin beraber denize girebildiği plajlara bıraktı. Bu blog yazımızda İstanbul’un plajlarını ve onların özelliklerini ele alıyoruz.