38. İstanbul Film Festivali
Cinemania

5 - 16 Nisan 2019

Pera Film, 38. İstanbul Film Festivali kapsamında Belgesel Kuşağı, Ulusal Kısa Film Yarışması, Cinemania, Ulusal Belgesel Yarışması bölümlerinin yanı sıra çeşitli film gösterimlerine ev sahipliği yapıyor.

Bu bölüm sinema aşkından, “sinefil olmaktan”, “sinema tutkusundan” yola çıkıyor; sinema dünyasının en iyileri, yıldızları, yol gösterenleri, köşe taşları, anıtları burada buluşuyor… Bu seçkide başyapıtlar; kayıp, kült veya yeniden gündeme gelmiş klasiklerin restore edilmiş sinema kopyaları; sinema hakkında çekilmiş, sinemacıları veya film sanatını gündeme taşıyan sürprizler yer alıyor.

38. İstanbul Film Festivali kapsamındaki gösterimlerin biletleri 23 Mart Cumartesi günü saat 10.30’dan itibaren festivalin satış kanalları üzerinden gerçekleşecektir. Detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

5 Nisan

19.00 Orson Welles’in Gözleri

6 Nisan

13.30 Elveda

16.00 Şafak Bekçileri

Orson Welles’in Gözleri

Orson Welles’in Gözleri

Elveda

Elveda

Şafak Bekçileri

Şafak Bekçileri

38. İstanbul Film Festivali
Cinemania

Bu bölüm sinema aşkından, “sinefil olmaktan”, “sinema tutkusundan” yola çıkıyor; sinema dünyasının en iyileri, yıldızları, yol gösterenleri, köşe taşları, anıtları burada buluşuyor…

Barbara Hammer’dan Sanatın İfade Gücü Üzerine

Barbara Hammer’dan Sanatın İfade Gücü Üzerine

Pera Film’in Amerikan deneysel sinemasının öncü kadın sanatçılarından Barbara Hammer’ın film ve videolarından retrospektif niteliğinde sunduğu Barbara Hammer
Beden Politikaları programı 19 Nisan - 25 Mayıs 2018 tarihleri arasında gerçekleşiyor.

Giorgio de Chirico

Giorgio de Chirico

De Chirico, Mart 1910’da, annesi ve erkek kardeşiyle birlikte Floransa’ya taşındı. De Chirico, ilk metafizik resmini yaptı: Santa Croce Meydanı’ndan esinlediği Bir Güz Öğleden Sonrasının Muamması’nı. 

Janine Antoni Bana Bak!

Janine Antoni Bana Bak!

Janine Antoni, 1990’larda, kimlik inşası meselesine odaklanmaya başladı. Yala ve Sabunla isimli yapıtını, klasik heykel geleneğine uygun olarak, doğrudan kendi bedeninden aldığı kalıptan yola çıkarak yaptı. Bu büstleri sıra dışı kılan ise, sabun ve çikolata gibi tüketim maddelerinden yapılmış olmaları.