}

Şafak Bekçileri

Yönetmen: Halit Refiğ
Oyuncular: Göksel Arsoy, Leyla Sayar, Nilüfer Aydan, Ahmet Tarık Tekçe, Ekrem Bora
Türkiye, 1963, 120’, siyah-beyaz
Türkçe; İngilizce altyazılı

1960’lar, Yeşilçam sinemasının kendi karakterini oluşturduğu ve bu karakterin ana hatlarının belirginleştiği, kemikleştiği yıllar... Yeşilçam’ın o tarihlerdeki en büyük prodüksiyonu, Göksel Arsoy’un büyük aşkı uçakları sinemaya taşıyan, her aşamasında etkili olduğu, yapımcılığını ve başrolünü üstlendiği, hatta çekimler sırasında ses duvarını aştığı Şafak Bekçileri’dir. Bu filmde, aşk kadar havacılık tutkusu ve jet pilotlarının yaşamı da ön plandadır. Göksel Arsoy ile Ekrem Bora’nın oyunculuklarıyla parladığı, Yeşilçam’da yapılmış bu ilk havacılık filmi izleyici tarafından öyle sevilir ki hasılatı dört yıl aşılamaz. Bu film, bu yıl festivalin Sinema Onur Ödülü’nü alacak Göksel Arsoy için gösteriliyor.

38. İstanbul Film Festivali<br>Cinemania

Orson Welles’in Gözleri

38. İstanbul Film Festivali<br>Cinemania

Elveda

38. İstanbul Film Festivali<br>Cinemania

Şafak Bekçileri

Narın Rengi, Bereketi, Kaderi: Sergey Parajanov

Narın Rengi, Bereketi, Kaderi: Sergey Parajanov

Pera Müzesi, 2014′ten bu yana eleştiri ve inceleme yazılarının yanı sıra çeviriler aracılığıyla internet mecralarında nitelikli ve kapsamlı bir kültür gündeminin izini süren vesaire iş birliğiyle yeni bir yazı sunuyor.  Keyifli okumalar dileriz!

Yüz Yüze

Yüz Yüze

Bir koleksiyonun en az dört kuşak boyunca aktarılması gerektiğine inanan ve bunu bir bayrak yarışına benzeten Nahit Kabakcı’nın 1980’lerden itibaren oluşturmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye’de, bilinçli ve sürekliliği olan az sayıdaki koleksiyondan biri.

Etel Adnan

Etel Adnan

1925 yılında Beyrut’ta dünyaya gelen Etel Adnan’ı anlatmaya tüm söyleşilerinde kendinden bahsederken kullandığı ilk cümleleri alıntılayarak başlamalı: “Annem İzmirli bir Rum. Babam Şamlı bir Osmanlı kurmay subayı.”