41. İstanbul Film Festivali

8 - 19 Nisan 2022

Pera Film, 41. İstanbul Film Festivali’ne ev sahipliği yapıyor. Festival kapsamında Tatlı, Olgun Meyvelerle Kaplı, Ulu Bir Ağaç Olmak Yerine başlıklı 17. İstanbul Bienali seçkisi Pera Müzesi Oditoryumu’nda izleyici ile buluşuyor.

Çağdaş sanatın amacını yeniden düşünmeye çalışan 17. İstanbul Bienali şu soruyu öne sürüyor: Bir bienal böyle hummalı zamanlarda ne yapmalı? Bilgi sağanaklarıyla duyarsızlaştırılmış, şiddet ve skandal selleriyle hissizleştirilmiş kamusal alanların beslenip verimli kılmada nasıl bir rol oynayabilir? Krizlerin, işlev bozukluklarının ortasındaki sinemanın da benzer bir hesaplaşma yapmasının zamanı geldi. Belki de daha editoryal bir sinemaya (bizi bilgilendiren, yaygın kanıya meydan okuyan, bizi eğiten hareketli görüntülere) gereksinimimiz var. Seçkisi Amar Kanwar, Ute Meta Bauer ve David Teh tarafından yapılan, bienalin 41. İstanbul Film Festivali’ne katkısı, yeniden görüp duymaya, hissetmeye, düşünmeye, yeni biçimlerde konuşmaya bir pencere açıyor.

Biletler, İKSV ana gişe (pazar hariç her gün saat 10.00-18.00 arası), Passo internet sitesi ve Passo Mobil üzerinden satın alınabilir.

9 Nisan

11.00 Temel Frekanslar

13.30 Vampir - Cuadecuc

16.00 Hiçbir Şey Bilmediğimiz Bir Gece

10 Nisan

13.30 Hiçbir Şey Bilmediğimiz Bir Gece

16.00 Vampir - Cuadecuc

16 Nisan

13.30 Temel Frekanslar

16.00 Vampir - Cuadecuc

17 Nisan

13.30 Temel Frekanslar

16.00 Hiçbir Şey Bilmediğimiz Bir Gece

Hiçbir Şey Bilmediğimiz Bir Gece

Hiçbir Şey Bilmediğimiz Bir Gece

Vampir - Cuadecuc

Vampir - Cuadecuc

Temel Frekanslar

Temel Frekanslar

İdeoloji

İdeoloji

Sergi, “Balkanlar” olarak bilinen bölge ülkelerinden farklı kuşaklardan sanatçı ve sanatçı gruplarına odaklanıyor ve bölgenin kaçınılmaz olarak akla gelen siyasi çağrışımları göz önünde bulundurulmaksızın bir doğa olayı üzerinden biçimleniyor.

Nesnelerin Hafızası

Nesnelerin Hafızası

Hediyelik eşyaların kültürel tarihini ele aldığı kitabında Rolf Potts bu tür nesnelerin kişisel hikâyelerle anlam kazandığından bahseder: Nesneler sakladıkları hikâyelerle hatıralara dönüşür. Hatıraları dünyayı değerlendirmek için değil, kendi hikâyemizi anlatmak için toplarız.

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Narın Rengi’nin yönetmeni Sergey Parajanov, Gürcistan’ın Tiflis şehrinde doğmuş olsa da, aslen Ermeni’ydi. Sayat-Nova ile kendini ruhen yakın hisseden Parajanov, çok sayıda kültüre ev sahipliği yapan Transkafkasya ile arasındaki bağ sebebiyle, ozanın yaşamını beyaz perdeye aktaracak ideal sanatçı olduğuna inanıyordu