Direniş Kültürleri
Belgeseller

11 Aralık - 12 Aralık 2015

Direniş Kültürleri toplumsal ve ekonomik adalet konularında kamusal bilinci geliştiren, barış ve insan haklarını savunan yaratıcı çabalar sergileyen film projeleri geliştiriyor. Pera Film, Direniş Kültürleri programı kapsamında Iara Lee’nin yönettiği belgeselleri gösteriyor: K2 ve Görünmez Uşaklar ile Yaşam Bekliyor: Batı Sahra’da Referandum ve Direniş. Kore kökenli, Brezilyalı doğumlu Iara Lee, aktivizm ve yönetmenliğin yanı sıra Direniş Kültürleri Ağı’nın direktörlüğünü yürütüyor.

2010 yılında, yaratıcı eylemin çatışmaların önlenmesi ve çözümüne nasıl katkı sağladığını irdeleyen Direniş Kültürleri adlı uzun metrajlı bir belgesel yayımladı. Filmde ele alınan meselelerle kurduğu bağın bir devamı olarak Direniş Kültürleri Ağı’nın da temelini attı. Direniş Kültürleri Ağı, küresel dayanışmayı savunan, barış ve toplumsal adaletin sağlanmasına yönelik çabaları destekleyen ve dünya çapında sanatçılarla değişim yaratanları bir araya getiren bir kuruluş. Direniş Kültürleri Filmleri ise film, müzik ve insan hakları alanlarında faaliyetler yürüten bağımsız bir proje. Filmler, toplumsal ve ekonomik adaletsizliğe karşı verilen yaratıcı tepkilere dikkat çekiyor.

11 Aralık

20:00 K2 ve Görünmez Uşaklar

21:00 Yaşam Bekliyor
Batı Sahra’da Referandum ve Direniş

12 Aralık

14:00 K2 ve Görünmez Uşaklar

15:00 Yaşam Bekliyor
Batı Sahra’da Referandum ve Direniş

Yaşam Bekliyor <br/>Batı Sahra’da Referandum ve Direniş

Yaşam Bekliyor
Batı Sahra’da Referandum ve Direniş

K2 ve Görünmez Uşaklar

K2 ve Görünmez Uşaklar

Kader Kısmet <br> Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Kader Kısmet
Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Nickolas Muray: Bir Fotoğrafçının Portresi sergisi kapsamında Çağlayan Çevik kurmaca bir yazı dizisi kaleme aldı. Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası adlı seride Çevik, Muray’ın çarpıcı fotoğraflarından yola çıkarak fotoğraftaki insanların dünyasını birer öykü ile anlatıyor.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Tarkovsky: Zamanın İzleri

Tarkovsky: Zamanın İzleri

"Tarkovsky’nin ilk filmlerini keşfetmem, tam bir mucizeydi. Kendimi daha önceden hiç anahtarlarına ulaşamadığım bir kapının önünde buldum. Her zaman açıp ötesine geçmek istediğim bir kapı… Sonunda biri, nasıl söyleyeceğimi bilemediğim şeyleri ifade etmişti. Benim için Tarkovsky en büyük film yapımcısıdır.”