}

K2 ve Görünmez Uşaklar

  • 11 Aralık 2015 / 20:00
  • 12 Aralık 2015 / 14:00

Yönetmen: Iara Lee
Pakistan/ABD/Brezilya
, 2015, 55’, renkli
İngilizce; Türkçe altyazıyla

Pakistan ile Çin arasındaki sınırda bulunan K2 dünyanın en yüksek ikinci dağı. Sınırlı sayıdaki rotası, daha dik tırmanışı ve zirveye ulaşmanın daha zor olması sebebiyle birçok dağcı için Everest’ten bile daha büyük bir ödül anlamını taşıyor. ‘Vahşi Dağ” olarak da adlandırılan K2’nin doruğu atmosfere doğru korunaksız bir çıkıntı şeklinde yükseliyor; tırmanıcıları ve hamalları, hayatlarını tehdit eden hava koşullarıyla karşı karşıya getiriyor. Uluslararası keşif seferlerinin liderlerine kıyasla çok düşük ücretler almalarına rağmen bu hamallar -kritik öneme sahip erzakları keşif kamplarına taşırken veya tırmanış yapan dağcıların yanında yüksek irtifada görev yaparken- en zor ve tehlikeli işleri üstleniyorlar ve bu çabaları, onları dağcılığın gerçek kahramanları olarak anılmaya değer kılıyor. K2 ve Görünmez Uşaklar’da, yönetmen Iara Lee ve ekibi Pakistanlı hamallar ve Nepalli şerpaların gündelik hayatlarını görüntülüyor. Film aynı zamanda, tamamı eski hamallardan oluşan ve 2014 yılında -K2’ye ilk çıkışın 60. yıldönümünde- başarıyla zirveye ulaşmış, Pakistan’ın ilk resmi tırmanış ekibini takip ediyor. Nefes kesen bir manzaranın ortasında hamalların her gün gösterdikleri fedakarlıklarla beraber, geçmişte yaşanan trajedilere rağmen bir kez daha K2’ye çıkmayı seçen yerli tırmanıcıların cesaretini gözler önüne seriyor. Becerilerini mükemmelleştirmek için gösterdikleri çabayla bu dağcılar, yabancı basında sadece çatışma ve mezhep kavgaları ile anılan Pakistan’ın barındırdığı kültürlere ve ulusal geleneklerine yeni bir bakış sunuyor.

Direniş Kültürleri <br/>Belgeseller

Yaşam Bekliyor
Batı Sahra’da Referandum ve Direniş

Direniş Kültürleri <br/>Belgeseller

K2 ve Görünmez Uşaklar

K2 ve Görünmez Uşaklar

Coğrafya

Coğrafya

Sergi, “Balkanlar” olarak bilinen bölge ülkelerinden farklı kuşaklardan sanatçı ve sanatçı gruplarına odaklanıyor ve bölgenin kaçınılmaz olarak akla gelen siyasi çağrışımları göz önünde bulundurulmaksızın bir doğa olayı üzerinden biçimleniyor.

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Resimdeki kişi, delici bir bakışla seyirciye bakarken, dörtte üç konumda resmedilmiştir. Resmin arka planı gri; boğa güreşçisinin giysisi, saçları ve başlığı ise siyahtır. Yakanın ve dantel süsün beyazı göz alıcıdır ve tenin solgun pembesi içinde, dudaklar, yanaklar ve burundaki bazı daha yoğun, küçük fırça vuruşları dikkati çeker.

Deniz Sefası

Deniz Sefası

Pera Müzesi ve İstanbul Araştırmaları Enstitüsü, İstanbul’da Deniz Sefası: Deniz Hamamından Plaja Nostalji sergisi ile İstanbul kent tarihinin sosyokültürel yapısına plaj kavramı üzerinden ışık tutuyor.