Gelin

29 Eylül 2018

Pera Film, Ömer Lütfi Akad’ın Türkiye'de göç sorununu ele aldığı Gelin, Düğün ve Diyet filmlerinden oluşan üçlemesinin ilk filmi olan Gelin’in yenilenmiş kopyasını izleyiciyle buluşturuyor.

Ömer Lütfi Akad, göçle başlayan bir değişimin ve bu değişim içindeki var olma mücadelesinin önemli örneklerinden biri olan Gelin’de, daha iyi bir yaşam için büyük hayallerle İstanbul’a gelen Yozgatlı aileyi tüm bireyleriyle ve kendi gerçeklikleriyle perdeye yansıtıyor.

Hacı İlyas efendi, eşi, iki oğlu ve gelinleriyle Yozgat'tan İstanbul'a göç eder ve ailenin yerleştiği mahallede küçük bir bakkaliye dükkanı işletmeye başlar. Ama İlyas ile onun büyük oğlu Hıdır ticarete atılınca para hırsına kapılırlar, asıl amaçları daha büyük bir dükkan açmak olmuştur. Bu arada Hacı İlyas'ın küçük oğlu Veli'nin oğlu Osman hastalanır. Osman'ın önceleri ciddiye alınmayan hastalığının ciddi olduğu, ameliyat için de çok para gerektiği ortaya çıkar. Öte yandan büyük dükkan için de paraya gereksinim vardır. İlyas’ın hasta torununu masraflı olduğu için hastaneye götürmemekte direnmesine gelininin yakarışları bile etki etmeyince çatışmalar kaçınılmaz hale gelir.

Yönetmen: Ömer Lütfi Akad
Yapımcı: Hürrem Erman
Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Kerem Yılmazer, Kahraman Kıral, Ali Şen, Kamran Usluer, Aliye Rona, Nazan Adalı, Seden Kızıltunç
Türkiye, 1973, 93', renkli, Türkçe
 

29 Eylül Cumartesi: Film Gösterimi ve Söyleşi

14:00     Gösterim: Gelin
16:00     Söyleşi: Rıza Kıraç ve Fuat Erman ile Yeşilçam’da Yapımcılık
 
Ömer Lütfi Akad’ın Türkiye Sineması’nın ilk üçlemelerinden biri olan Gelin, Düğün ve Diyet filmlerini çektiği dönemden başlayacak olan Yeşilçam’da Yapımcılık söyleşisi, Hürrem Erman ve o dönem Yeşilçam'ın kimliğini belirlemiş yapımcılardan örneklerle, Yeşilçam'da yapımcının işlevi ve sinema sektörüne etkilerinden söz ederken aynı zamanda 1990'lı yıllarda yapımcılık sistemindeki değişime de odaklanacak.
 
Film gösterimi ve söyleşi ücretsizdir, herkese açıktır. Söyleşi Türkçe gerçekleşecektir.

 

  logo
iş birliğiyle

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Yves Klein’ın mavi pigmentlerini akla getiren bir rengin perdeyi boylu boyunca kapladığını düşünün. Neredeyse 80 dakika boyunca mavinin tonlarında en ufak bir oynama olmasa bile, zihnimiz durduğu yerde durmuyor. Sabit bir maviliğe ne kadar uzun süre bakabiliriz? Mavi tonlar titreyerek, kendi gölgelerini yaratarak bize oyunlar oynamaz mı? Maviden gözlerimiz kamaşmaz mı?

Mangala Oyunu

Mangala Oyunu

Doğu’ya özgü giysileri içindeki bu üç figür, egzotik bir manzara önünde nargile içip mangala oynarken görülüyor. 1739 tarihli kraliyet koleksiyonları envanterleri, bu grubun üyelerini sarayın haremağası Matthias ve iki odalık olarak tanımlıyor.

#MisafirYazılar Veri Girişi: Sevgi ve Korku Üzerine

#MisafirYazılar Veri Girişi: Sevgi ve Korku Üzerine

Bilgisayarları beni kızdıran, güldüren dostlarım gibi görüyorum. Bu yüzden Behar’ın koca bir salonda dans ederek temizlik yapan robotlarını görünce, hem ıssız bir odada yalnız kaldıklarını görüp üzüldüm, hem de neşeyle dans etmelerinden keyiflerinin yerine olduğunu hissedip sevindim.