Gelin

29 Eylül 2018

Pera Film, Ömer Lütfi Akad’ın Türkiye'de göç sorununu ele aldığı Gelin, Düğün ve Diyet filmlerinden oluşan üçlemesinin ilk filmi olan Gelin’in yenilenmiş kopyasını izleyiciyle buluşturuyor.

Ömer Lütfi Akad, göçle başlayan bir değişimin ve bu değişim içindeki var olma mücadelesinin önemli örneklerinden biri olan Gelin’de, daha iyi bir yaşam için büyük hayallerle İstanbul’a gelen Yozgatlı aileyi tüm bireyleriyle ve kendi gerçeklikleriyle perdeye yansıtıyor.

Hacı İlyas efendi, eşi, iki oğlu ve gelinleriyle Yozgat'tan İstanbul'a göç eder ve ailenin yerleştiği mahallede küçük bir bakkaliye dükkanı işletmeye başlar. Ama İlyas ile onun büyük oğlu Hıdır ticarete atılınca para hırsına kapılırlar, asıl amaçları daha büyük bir dükkan açmak olmuştur. Bu arada Hacı İlyas'ın küçük oğlu Veli'nin oğlu Osman hastalanır. Osman'ın önceleri ciddiye alınmayan hastalığının ciddi olduğu, ameliyat için de çok para gerektiği ortaya çıkar. Öte yandan büyük dükkan için de paraya gereksinim vardır. İlyas’ın hasta torununu masraflı olduğu için hastaneye götürmemekte direnmesine gelininin yakarışları bile etki etmeyince çatışmalar kaçınılmaz hale gelir.

Yönetmen: Ömer Lütfi Akad
Yapımcı: Hürrem Erman
Oyuncular: Hülya Koçyiğit, Kerem Yılmazer, Kahraman Kıral, Ali Şen, Kamran Usluer, Aliye Rona, Nazan Adalı, Seden Kızıltunç
Türkiye, 1973, 93', renkli, Türkçe
 

29 Eylül Cumartesi: Film Gösterimi ve Söyleşi

14:00     Gösterim: Gelin
16:00     Söyleşi: Rıza Kıraç ve Fuat Erman ile Yeşilçam’da Yapımcılık
 
Ömer Lütfi Akad’ın Türkiye Sineması’nın ilk üçlemelerinden biri olan Gelin, Düğün ve Diyet filmlerini çektiği dönemden başlayacak olan Yeşilçam’da Yapımcılık söyleşisi, Hürrem Erman ve o dönem Yeşilçam'ın kimliğini belirlemiş yapımcılardan örneklerle, Yeşilçam'da yapımcının işlevi ve sinema sektörüne etkilerinden söz ederken aynı zamanda 1990'lı yıllarda yapımcılık sistemindeki değişime de odaklanacak.
 
Film gösterimi ve söyleşi ücretsizdir, herkese açıktır. Söyleşi Türkçe gerçekleşecektir.

 

  logo
iş birliğiyle

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

 Dünya çapında yankı bulan film üzerine Andrey Tarkovski, Parajanov’u “bir dahi” olarak nitelendirirken Michelangelo Antonioni ise “çarpıcı, mükemmel bir güzellik” olarak tanımladığı filme ilişkin, “Bana kalırsa Parajanov, dünyanın en iyi yönetmenlerinden biri” değerlendirmesinde bulundu. Filmin müziklerini besteleyen ve bu vesileyle yeni, müzikal bir dil icat eden Ermeni besteci Tigran Mansurian ise, Sayat-Nova’yı “evrensel bir öneme sahip, olağanüstü bir olay” olarak tanımladı.

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

19. yüzyıla kadar siyasi otoritenin merkezi Topkapı Sarayı, klasik Osmanlı ve Bizans mimarisinin görkemli örnekleriyle tüm imparatorluğun kalbi gibidir Tarihi Yarımada. Osmanlı İmparatorluğunu yakından tanımak isteyen her batılı, resimler yoluyla da olsa Tarihi Yarımada’yı görmelidir önce. 

Sanatta Venüs

Sanatta Venüs

José Sancho, yarattığı kadın gövdelerinin şehvetli niteliğini gizlemek bir yana, ön plana çıkarır. Bu gövdeler önden simetriktir, fakat yandan bakıldığında içbükey ve dışbükey formların oluşturduğu zıtlık eserlere hareketlilik katar.