Siste Bir Şey Var!

March 6, 2020

Pera Film’in Altyazı Sinema Derneği ile iş birliği içinde, Yeşim Tabak küratörlüğünde gerçekleştirdiği gösterim ve konuşma serisi, başlığını John Carpenter’ın gerçeküstü gerilim filmi Sis’te anahtar bir rol oynayan ünlü replikten alıyor: Siste bir şey var!

Etkinliğin çıkış noktası, içinde yaşadığımız zamanın ruhunu belirleyen yoğun belirsizlik ve buna bağlı tedirgin bekleyiş hali. ‘Sis’in içinde neler olduğuna dair kaçınılmaz merak ve bilme arzusu, aynı zamanda film analizinin saklı olanı ortaya çıkarmaya yönelik doğasıyla ilişki kurarak sinema tarihi klasiklerinin derinlemesine ele alınacağı sohbetler için bir zemin oluşturuyor. Bunun ötesinde ‘sis’, sinemacıların estetik, anlatımsal ve sembolik amaçlarla sıkça başvurmuş olduğu bir görsel unsur olarak kültürel tartışma adına açık uçlu, keşfe mahsus bir alan açıyor.

Her ayın ilk Cuma günü gerçekleşecek, konuya farklı açılardan temas eden altı filmden oluşacak seriye, gösterimlerin ardından söz konusu filmin sanatsal yaklaşımıyla özel bir bağ kuran sinema yazarı ve sanatçıların sohbeti eşlik edecek.

Altyazı Sinema Derneği
Boğaziçi Üniversitesi’nde okuyan bir grup arkadaş tarafından 2001 yılında kurulan Altyazı, herhangi bir yayın grubuna dahil olmayan, tümüyle bağımsız çabalarla çıkartılan bir sinema dergisidir. Mart 2019’da kurulan Altyazı Sinema Derneği ile yolculuğuna devam eden ekip, yayıncılığın yanı sıra gösterim ve söyleşilerden sinema seminerlerine, sinema kültürüne katkı yapan tüm alanlarda faaliyet göstermektedir.

Bu program kapsamındaki Pera Film gösterimleri indirimli müze giriş bileti ile izlenebilir. Biletler Biletix’te. Yasal düzenlemeler uyarınca aksi belirtilmediği sürece tüm film gösterimlerimiz 18+ uygulamasına tabidir.

6 Mart

19.00 Sis

Sis

Sis

Doğu’ya Yolculuk

Doğu’ya Yolculuk

10 Kasım 2016 – 29 Ocak 2017 tarihleri arasında 19. yüzyılın en özgün manzara ressamlarından Fransız sanatçı Félix Ziem’i ağırlıyoruz.

Moskova Kavramsalcılığı

Moskova Kavramsalcılığı

Düşünme biçimimiz kökten bir değişime uğramış durumda, ama insanların çoğu bunun pek farkında değil gibi.

Kurumsallaşmış düşünme biçimi son 24 yüzyıldır yaptığı gibi doğrusal Neo-Platonik yapısını sürdürüyor. 

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Şöyle bir proje hayal edin: Birisi çıkıp, Bergman filmlerinde, perdede yüzlere yakın plan yapılan dakikaları saysın, sonra da bu sayıyı onun tüm filmlerinin süresine oranlasın. Benim hissim o ki, ortaya hiç de azımsanamayacak büyüklükte bir oran çıkacaktır.