Sürgünde Sanat

15 Haziran 2016

Pera Film, Friedrich-Ebert Vakfı ve Goethe-Institut İstanbul iş birliğiyle Sürgünde Sanat adlı belgeselin gösterimini düzenliyor. Belgesel, sürgünde yeni bir kültürel kimlik kurmak için mücadele eden Suriyeli sanatçıların durumunu konu alıyor.  Özgürlük ve tanınma arayışı içinde yükselen bağımsız Suriyeli sanatçıların İstanbul ve Amman'da ürettikleri etkileyici film, müzik, dans ve tiyatro yapımlarını gösteriyor. Film, dünya çapında dayanışma çağrısında  bulunuyor ve bu çağrıyı vurgulamak için hayat boyunca sürgünde yaşayan Bertolt Brecht’ten alıntılar kullanıyor.

Yönetmenler: Sabine Küper-Büsch & Thomas Büsch
Yapımcı: Goethe-Institut Istanbul
2016, 86’, Türkçe altyazıyla
Tarih:15 Haziran Çarşamba,  18:00

Gösterimin ardından Amal Oman (oyuncu), Nadine al-Lahham (yönetmen), Nazlı Mayuk (yönetmen), Roula al-Kayal (Cut Akademi’nin müdürü), Samer al Kadri (ressam, Pages Kitabevi) ve Sabine Küper-Büsch (yönetmen) bir söyleşi gerçekleştirecek.

Etkinlik ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Pera Müzesi’nin Genç Sergileri

Pera Müzesi’nin Genç Sergileri

Pera Müzesi’nin sergiler ekibinden Begüm Akkoyunlu ve Tania Bahar ilk açıldığımız günden bu yana süregelen ve artık bir gelenek halini alan “Genç Sergiler”in hikâyesini Pera Müzesi Blog için anlatıyor!

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.