Sürgünde Sanat

15 Haziran 2016

Pera Film, Friedrich-Ebert Vakfı ve Goethe-Institut İstanbul iş birliğiyle Sürgünde Sanat adlı belgeselin gösterimini düzenliyor. Belgesel, sürgünde yeni bir kültürel kimlik kurmak için mücadele eden Suriyeli sanatçıların durumunu konu alıyor.  Özgürlük ve tanınma arayışı içinde yükselen bağımsız Suriyeli sanatçıların İstanbul ve Amman'da ürettikleri etkileyici film, müzik, dans ve tiyatro yapımlarını gösteriyor. Film, dünya çapında dayanışma çağrısında  bulunuyor ve bu çağrıyı vurgulamak için hayat boyunca sürgünde yaşayan Bertolt Brecht’ten alıntılar kullanıyor.

Yönetmenler: Sabine Küper-Büsch & Thomas Büsch
Yapımcı: Goethe-Institut Istanbul
2016, 86’, Türkçe altyazıyla
Tarih:15 Haziran Çarşamba,  18:00

Gösterimin ardından Amal Oman (oyuncu), Nadine al-Lahham (yönetmen), Nazlı Mayuk (yönetmen), Roula al-Kayal (Cut Akademi’nin müdürü), Samer al Kadri (ressam, Pages Kitabevi) ve Sabine Küper-Büsch (yönetmen) bir söyleşi gerçekleştirecek.

Etkinlik ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Kendine Ait Bir Saha

Kendine Ait Bir Saha

Pera Film Altın Madalya: Sporda Kadın programı kapsamında 5Harfliler ile bir yazı dizisi sunuyor. Kendilerini; “kadın gündeminin peşinde, bağımsız bir internet sitesi” diye tanımlayan 5Harfliler bizim için hazırladıkları ilk yazılarında Yeni Nesil Kraliçeler: Bir Zanzibar Futbol Öyküsü belgeselini ele alıyor. Serinin bu ilk yazısı Denzi Deng’in kaleminden!

Kader Kısmet <br> Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Kader Kısmet
Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Nickolas Muray: Bir Fotoğrafçının Portresi sergisi kapsamında Çağlayan Çevik kurmaca bir yazı dizisi kaleme aldı. Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası adlı seride Çevik, Muray’ın çarpıcı fotoğraflarından yola çıkarak fotoğraftaki insanların dünyasını birer öykü ile anlatıyor.

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.