Yeni Yılda Deneysel Masallar

12 - 30 Ocak 2013

Aklın Gözü: François Caillat’nın Belgeselleri ile paralel olarak sunulan Yeni Yılda Deneysel Masallar, François Caillat’ın seçtiği beş belgeselden oluşuyor. Pera Film ve l'Institut français işbirliğinde gerçekleştirilen program, yönetmenin, çok fazla bilinmeyen ve hatta gösterime girmemiş belgeseller arasından yaptığı bir seçkiyi sunuyor. Seçki, belgesel film yapımcılığının estetik açıdan başarısını gözler önüne sererken; gözden uzak, alternatif ve deneysel olanı, motif, stil ve metod sayesinde yakalayarak, görselliği ön planda, çarpıcı hikayeler yaratabilme yetisini de beyaz perdeye taşıyor.

Odesa...Odesa!

Odesa...Odesa!

Işığa Nostalji

Işığa Nostalji

Berger Saati

Berger Saati

Gezgin Ruhlar Ülkesi

Gezgin Ruhlar Ülkesi

Suyla Kaplı Çemberler

Suyla Kaplı Çemberler

Yeni Yılda Deneysel Masallar

Program, belgesel film yapımcılığının estetik açıdan başarısını gözler önüne sererken; gözden uzak, alternatif ve deneysel olanı, motif, stil ve metod sayesinde yakalayarak, görselliği ön planda, çarpıcı hikayeler yaratabilme yetisini de beyaz perdeye taşıyor.

Jean-Léon Gérôme: Değişim Çağında Kültürel Etkileşimler

Jean-Léon Gérôme: Değişim Çağında Kültürel Etkileşimler

Jean-Léon Gérôme, 19. yüzyıl ikinci yarısının en tanınmış sanatçıları arasında yer alır. Akademik resmin en ateşli savunucularından olan Gérôme, İzlenimcilik gibi modern akımlara karşı kişisel bir savaş yürütmüştür. Yaşamının son dönemlerinde, karşı çıktığı akımların yükselişiyle eski popülerliğini kaybetmeye başlasa da 20. yüzyılda da pek çok başka akademik ressam gibi unutulup gitmemiştir. 

Diego Rivera’nın Yaşamı

Diego Rivera’nın Yaşamı

Diego Rivera, 1886’da Guanajuato’da doğdu. San Carlos Güzel Sanatlar Akademisi’ndeki öğreniminden sonra, henüz 19 yaşındayken devlet bursuyla Avrupa’ya gitti. 12 yıl boyunca Madrid ve Paris’te kübist çevrelerde yaşadı ve resim yaptı.

Giacometti ve İnsan Figürü

Giacometti ve İnsan Figürü

Alberto Giacometti sergisinin ikinci bölümü, büyük yapıtlarla birlikte çoğunluğu 1950-1960 yılları arasında gerçekleştirilmiş, sanatçının dünya algısını geliştirdiği ve gerçeği olduğu gibi değil de gördüğü gibi yansıttığı olgunluk dönemi yapıtlarını ele alıyordu.