Suyla Kaplı Çemberler

Yönetmen: Pierre-Yves Vandeweerd
Fransa, Belçika, siyah-beyaz, 2007, 102’
Fransızca, Fulaca; Türkçe altyazıyla

Suyla Kaplı Çemberler, siyahlar için eşitlik savaşı veren,  1986 yılında Moritanya’da alıkonulan ve çölün ortasındaki bir kalede yıllarca hapis tutulan bir grup siyasi tutukluya verilen isim. Grup, yıllarca bu kalede acımasız koşullarda, aşağılanmış ve işkence görmüş. Suyla Kaplı Çemberler, estetik ve siyasi açıdan eşit derecede aksettirici olmasına rağmen seyirciyi başka birinin yerine koyarak acı yaşatmayı hedeflemeyen siyasi bir belgesel. Tutukluların anı ve ifadelerinden alıntılar da yapılan, sakin ve onurlu bir biçimde okunan bu metin; 2006 yılından, sanki hiçbir şey yaşanmamışçasına,  geçmişten herhangi bir kalıntı barındırmayan, “suç mahalinde” kaydedilen, siyah beyaz bir hayli çarpıcı görsellerle bir araya getiriliyor. Belgesel, Moritanya’nın tarihi ve sosyopolitik geçmişinin bir analizini yapmaktan öte, siyasi zorbalığın, gücün yanlış kullanımının, haksızlık ve işkencenin farklı boyutlarını inceliyor, unutmaya karşı bir hareket olduğu kadar, Guantánamo’ya kadar uzanabilen bir ibret öyküsü haline de geliyor.

Yeni Yılda Deneysel Masallar

Odesa...Odesa!

Yeni Yılda Deneysel Masallar

Işığa Nostalji

Yeni Yılda Deneysel Masallar

Berger Saati

Yeni Yılda Deneysel Masallar

Gezgin Ruhlar Ülkesi

Yeni Yılda Deneysel Masallar

Suyla Kaplı Çemberler

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Narın Rengi’nin yönetmeni Sergey Parajanov, Gürcistan’ın Tiflis şehrinde doğmuş olsa da, aslen Ermeni’ydi. Sayat-Nova ile kendini ruhen yakın hisseden Parajanov, çok sayıda kültüre ev sahipliği yapan Transkafkasya ile arasındaki bağ sebebiyle, ozanın yaşamını beyaz perdeye aktaracak ideal sanatçı olduğuna inanıyordu

Mangala Oyunu

Mangala Oyunu

Doğu’ya özgü giysileri içindeki bu üç figür, egzotik bir manzara önünde nargile içip mangala oynarken görülüyor. 1739 tarihli kraliyet koleksiyonları envanterleri, bu grubun üyelerini sarayın haremağası Matthias ve iki odalık olarak tanımlıyor.

Döküntü Müzesi  <br> Dayanita Singh

Döküntü Müzesi
Dayanita Singh

 Dayanita Singh, izleyicileri çok defa bir sergi ortamı dahilinde fotografik dokümanları bir araya getirmeye veya yeniden şekillendirmeye davet ederek bu ortak tarihi araştırıyor.