Inocente

Yönetmen: Sean Fine,Andrea Nix-Fine
ABD
40’, 2012, renkli
İngilizce, Türkçe altyazıyla

18 yaşındaki Inocente Izucar, ABD’ye aileleri tarafından kaçak olarak sokulmuş tahminen 1.8 milyon çocuktan biri. Yakın zamana kadar Inocente, bir başka dehşet verici istatistiğin de bir parçasıydı: evsiz 1.5 milyon Amerikan gencinden biriydi. Ama Inocente yalnızca bir sayı değil – göçmenliği ve evsizliği görmemizi sağlayan hayat dolu bir genç sanatçı. Shine Godall’ın ödüllü belgeseli, onun San Diego’ya yerleşmesini (dokuz yılda 30 kez taşındıktan sonra), yasal ve ailevi sorunlarının üstesinden gelmek için bir sağaltma aracı olarak sanatı nasıl kullandığını gösteriyor. Inocente duygusal ya da sansasyonel değil – bizi hiç görmediğimiz bir savaş veren genç bir kızın son derece gerçek, gündelik varoluşunun içine sokan bir film. Bu film sizi, onun her günün sonunda geri geldiği gizli hayata davet ediyor – Inocente burada, kendi suçu olmayan bir durumun yarattığı istikrarsızlığı, umutsuzluğu ve ihmal edilmişliği aşmaya çalışıyor. Zorluklar inanılmaz, ama Inocente’nin hikayesinin barındırdığı umut, onu içinde yaşadığı koşulların değil, düşlerinin tanımladığını kanıtlıyor.

2013 En İyi Kısa Belgesel Oscar Ödülü

Hakiki Batı Yakası Hikayeleri <br/>Amerikan Bağımsız Belgeselleri

İşitme Engellilerin Sahnesi

Hakiki Batı Yakası Hikayeleri <br/>Amerikan Bağımsız Belgeselleri

Racine'de Pazartesileri

Hakiki Batı Yakası Hikayeleri <br/>Amerikan Bağımsız Belgeselleri

Bizim Oranın Dışında

Hakiki Batı Yakası Hikayeleri <br/>Amerikan Bağımsız Belgeselleri

Brooklyn Kalesi

Hakiki Batı Yakası Hikayeleri <br/>Amerikan Bağımsız Belgeselleri

Yaşamaya Değer Hayatlar

Hakiki Batı Yakası Hikayeleri <br/>Amerikan Bağımsız Belgeselleri

Inocente

Hakiki Batı Yakası Hikayeleri <br/>Amerikan Bağımsız Belgeselleri

Side By Side

Inocente

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”