}

İyi Olanlar

  • 15 Mart 2019 / 19:00

Yönetmen: Cyril Schäublin
Oyuncular: Sarah Stauffer, Nikolai Bosshardt, Fidel Morf, Belgouidoum Chihanez
İsviçre, 2017, 71', color
Almanca; Türkçe altyazılı

Genç bir çağrı merkezi çalışanı olan Alice, internet aboneliği ve sigorta poliçesi satmadaki becerisini kullanarak yaşlı insanları aramakta, torunlarıymış ve acilen paraya ihtiyacı varmış gibi davranarak onları dolandırmaktadır. Alice bu yöntemle kısa sürede zengin olurken, film Zürih’te tümü gizemli bir şekilde Alice’in işiyle bağlantılı olan kişilere ve yerlere odaklanır.

İyi Olanlar, Alice’in Zürih’te yol açtığı kargaşayı uzaktan gözlemliyor. Cyril Schäublin bu ilk uzun metraj filminde, aynı zamanda zekice gözlemler ve absürt diyaloglar yardımıyla, kimsenin akıllı telefonunu elinden düşürmediği, yabancıların birbirlerinden internetlerini paylaşmalarını istediği ve sosyal medya sayesinde dolandırıcılığın çocuk oyuncağı halini aldığı günümüz İsviçre toplumunu da ironik bir biçimde betimliyor.

Gösterimin ardından roman, öykü ve senaryo yazarı Feride Çiçekoğlu ile bir söyleşi gerçekleştirilecek. Bu film gösterimi ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Başkasının Eli: İyi Olanlar

İyi Olanlar

İyi Olanlar

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Resimdeki kişi, delici bir bakışla seyirciye bakarken, dörtte üç konumda resmedilmiştir. Resmin arka planı gri; boğa güreşçisinin giysisi, saçları ve başlığı ise siyahtır. Yakanın ve dantel süsün beyazı göz alıcıdır ve tenin solgun pembesi içinde, dudaklar, yanaklar ve burundaki bazı daha yoğun, küçük fırça vuruşları dikkati çeker.

Bir Kedi Dosyası

Bir Kedi Dosyası

Kedilerin Eski Mısır’da ilk kez evcilleştirilmelerinin üzerinden binlerce yıl geçmiş olsa da çekicilikleri giderek artıyor. Dünyanın dört bir yanında çeşitli şehir efsaneleri yüzyıllardır alıp başını gitmekte: Avrupa’nın birkaç farklı bölgesinde, hamile bir kadının bir kediyi tutması ya da onu kucağında oturtması sakıncalı görülüyordu.

Kitsch ve Kitle Kültürü <br>  Umberto Eco

Kitsch ve Kitle Kültürü
Umberto Eco

Doğrudan bir etkiyi amaçlayan bir iletişim olarak Kitsch'in tanımı, kuşkusuz, onu kitle kültürü ile özdeşleştirmeye ve avantgarde'ın öne sürmüş olduğu "yüksek" kültürler diyalektik bir karşıtlık içine koymaya yardımcı olmuştur.