İyi Olanlar

  • 15 Mart 2019 / 19.00

Yönetmen: Cyril Schäublin
Oyuncular: Sarah Stauffer, Nikolai Bosshardt, Fidel Morf, Belgouidoum Chihanez
İsviçre, 2017, 71', color
Almanca; Türkçe altyazılı

Genç bir çağrı merkezi çalışanı olan Alice, internet aboneliği ve sigorta poliçesi satmadaki becerisini kullanarak yaşlı insanları aramakta, torunlarıymış ve acilen paraya ihtiyacı varmış gibi davranarak onları dolandırmaktadır. Alice bu yöntemle kısa sürede zengin olurken, film Zürih’te tümü gizemli bir şekilde Alice’in işiyle bağlantılı olan kişilere ve yerlere odaklanır.

İyi Olanlar, Alice’in Zürih’te yol açtığı kargaşayı uzaktan gözlemliyor. Cyril Schäublin bu ilk uzun metraj filminde, aynı zamanda zekice gözlemler ve absürt diyaloglar yardımıyla, kimsenin akıllı telefonunu elinden düşürmediği, yabancıların birbirlerinden internetlerini paylaşmalarını istediği ve sosyal medya sayesinde dolandırıcılığın çocuk oyuncağı halini aldığı günümüz İsviçre toplumunu da ironik bir biçimde betimliyor.

Gösterimin ardından roman, öykü ve senaryo yazarı Feride Çiçekoğlu ile bir söyleşi gerçekleştirilecek. Bu film gösterimi ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Başkasının Eli: İyi Olanlar

İyi Olanlar

İyi Olanlar

Mersad Berber

Mersad Berber

Mersad Berber (1940-2012), Bosna-Hersek ve Yugoslav sanatının 20. yüzyılın ikinci yarısındaki en önemli temsilcilerinden biridir. İfade gücü ve eşsiz yeteneği sayesinde yerel sanat çevresini çağdaş Avrupa ve dünya sanatının bir parçası haline getiren Berber, Bosna-Hersek’in çağdaş kültür tarihinde son derece dinamik bir döneminde yaşamıştır.

Korku ve Kıyametin Baş Döndürücü Bir İfadesi  <br> Tsang Kin-Wah

Korku ve Kıyametin Baş Döndürücü Bir İfadesi
Tsang Kin-Wah

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor. Bienal boyunca bu sanatçıları ve eserlerini blogumuzda ele alıyoruz!

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Yves Klein’ın mavi pigmentlerini akla getiren bir rengin perdeyi boylu boyunca kapladığını düşünün. Neredeyse 80 dakika boyunca mavinin tonlarında en ufak bir oynama olmasa bile, zihnimiz durduğu yerde durmuyor. Sabit bir maviliğe ne kadar uzun süre bakabiliriz? Mavi tonlar titreyerek, kendi gölgelerini yaratarak bize oyunlar oynamaz mı? Maviden gözlerimiz kamaşmaz mı?