İyi Olanlar

  • 15 Mart 2019 / 19.00

Yönetmen: Cyril Schäublin
Oyuncular: Sarah Stauffer, Nikolai Bosshardt, Fidel Morf, Belgouidoum Chihanez
İsviçre, 2017, 71', color
Almanca; Türkçe altyazılı

Genç bir çağrı merkezi çalışanı olan Alice, internet aboneliği ve sigorta poliçesi satmadaki becerisini kullanarak yaşlı insanları aramakta, torunlarıymış ve acilen paraya ihtiyacı varmış gibi davranarak onları dolandırmaktadır. Alice bu yöntemle kısa sürede zengin olurken, film Zürih’te tümü gizemli bir şekilde Alice’in işiyle bağlantılı olan kişilere ve yerlere odaklanır.

İyi Olanlar, Alice’in Zürih’te yol açtığı kargaşayı uzaktan gözlemliyor. Cyril Schäublin bu ilk uzun metraj filminde, aynı zamanda zekice gözlemler ve absürt diyaloglar yardımıyla, kimsenin akıllı telefonunu elinden düşürmediği, yabancıların birbirlerinden internetlerini paylaşmalarını istediği ve sosyal medya sayesinde dolandırıcılığın çocuk oyuncağı halini aldığı günümüz İsviçre toplumunu da ironik bir biçimde betimliyor.

Gösterimin ardından roman, öykü ve senaryo yazarı Feride Çiçekoğlu ile bir söyleşi gerçekleştirilecek. Bu film gösterimi ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Başkasının Eli: İyi Olanlar

İyi Olanlar

İyi Olanlar

Gece Yarısı Hikâyeleri: Kırmızı Buton <br> Funda Özlem Şeran

Gece Yarısı Hikâyeleri: Kırmızı Buton
Funda Özlem Şeran

Çölde gece sakindi. Fareler bile ortalıkta yoktu. Karanlığın içinde birkaç LED yanıp sönüyor, dönüp duran bir fanın sesi sonsuz boşluğu dolduruyordu. Sessizliği bölen konuşma hiçbir yere varmıyor gibiydi.

Mangala Oyunu

Mangala Oyunu

Doğu’ya özgü giysileri içindeki bu üç figür, egzotik bir manzara önünde nargile içip mangala oynarken görülüyor. 1739 tarihli kraliyet koleksiyonları envanterleri, bu grubun üyelerini sarayın haremağası Matthias ve iki odalık olarak tanımlıyor.

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.