Alternatif Sonlar, Aktivist İsyanlar

  • 1 Aralık 2018 / 15.00
  • 5 Aralık 2018 / 19.00

VOCAL (Voices Of Community Activists & Leaders), 2018, 7’ 48’’
ACT UP NY, 2018, 8’ 09’’
Positive Women’s Network – USA, 2018, 6’ 31’’
The SPOT (Safe Place Over Time), 2018, 6’ 03’’
Tacoma Action Collective, 2018, 7’ 31’’
Sero Project, 2018, 7’ 24’’

Alternatif Sonlar, Aktivist İsyanlar altı ilham verici örgüt ve kolektif (ACT UP NY, Positive Women’s Network, Sero Project, The SPOT, Tacoma Action Collective ve VOCAL NY) tarafından üretilen son derece vurucu kısa video filmler aracılığıyla günümüzde AIDS aktivizmi ve savunuculuğunda sanatın etkisini gündeme taşıyor. Program bugün HIV/AIDS salgınının son derece önemli bir durum olmaya devam ettiğini dile getirmeyi ve bununla kesişen, HIV’in kriminalize edilmesi, büyük ilaç şirketleri, evsizlik ve HIV’in marjinalleştirilmiş topluluklar üzerindeki dev etkisi gibi kaygıların ivedi ve siyasi yönlerini yansıtmayı amaçlıyor. AIDS aktivizmi tarihlerine ilginin arttığı bu dönemde Alternatif Sonlar, Aktivist İsyanlar, günümüzde ön cephelerde mücadele eden aktivist, sanatçı ve kültür sektörü çalışanlarının çabalarını öne çıkarıyor.

Bu program kapsamındaki Pera Film gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Buradayım! II<br> Dünya AIDS Günü

Mavi

Buradayım! II<br> Dünya AIDS Günü

Annem Hakkında Her Şey

Buradayım! II<br> Dünya AIDS Günü

Asi Kombinasyon: Bir Arthur Russell Portresi

Buradayım! II<br> Dünya AIDS Günü

Alternatif Sonlar, Aktivist İsyanlar

Alternatif Sonlar, Aktivist İsyanlar

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”