Bauhaus: Model ve Mit

  • 17 Ekim 2018 / 17.00
  • 2 Kasım 2018 / 19.00

Yönetmenler: Niels Bolbrinker, Kerstin Stutterheim
Almanya, 2009, 103', renkli 
Almanca; Türkçe altyazılı 
 
1919’da Weimar’da kurulan ve güzel sanatlar ile el sanatlarını bir araya getirerek endüstriye hizmet edecek yeni bir estetik yaratmaya çalışan Bauhaus okulu, yirminci yüzyılın tartışmasız en önemli sanat, tasarım ve mimarlık okuluydu. Bugün bir referans olarak kabul edilen Bauhaus, kübik binaların ve çelik tüp sandalyelerin çok ötesine geçmiştir. Okulun öğretim kadrosu arasında Wassily Kandinsky, Lyonel Feininger, Paul Klee ve Oskar Schlemmer gibi ünlü sanatçılar ve Walter Gropius ve Mies van der Rohe gibi tanınmış mimarlar vardı. Film Bauhaus’un 1. Dünya Savaşı sonrasında atılan temellerine ve yarattığı devrimsel etkiye göz atıyor. Okulun Nazi Almanyası döneminde kapanışının ve bazı üyeleri arasındaki gizli siyasi ittifakın gerçek hikayesi, okulun mezunlarının aktardığı bilgiler ve okulun eski öğretim üyelerinin vizyonunu ortaya koyan arşiv malzemeleri aracılığıyla anlatmaktadır.
 
Bu filmin gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Bauhaus: Bir Okuldan Ötesi

Bauhaus: Model ve Mit

Bauhaus: Bir Okuldan Ötesi

Bauhaus: Medya Sanatı

Sıçan Kabilesi  <br> Sim Chi Yin

Sıçan Kabilesi
Sim Chi Yin

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. 

Covent Garden’da Osmanlı Elçisi ve Fransız Buldog

Covent Garden’da Osmanlı Elçisi ve Fransız Buldog

Sanatçı Benoît Hamet, bu yıl 10. yaşını kutlayan Pera Müzesi’nin koleksiyonlarından öne çıkan eserleri yeniden yorumluyor. Hamet, hem gerçek hem kurgusal “tarihi” olaylara mizahi bir bakış sunuyor. Sanatçının, Osmanlı’nın İngiltere’ye gönderdiği ilk elçi Yusuf Agah Efendi yorumlarını, her ay Pera Müzesi Blog’undan takip edebilirsiniz.

 

Padişahın Emriyle

Padişahın Emriyle

Resimde Żmurko bir harem odasının egzotik imgesini, parlayan kumaşlar, saçılmış mücevherlerle birlikte sunuyor, burayı “padişahın emriyle” öldürülmüş bir odalığın heykeli andıran güzel bedeni için bir dekor olarak kullanıyor.