Bauhaus: Medya Sanatı

  • 14 Ekim 2018 / 18.00
  • 2 Kasım 2018 / 21.00

Bauhaus’ta film uygulamaları “görme bilimi” denilen öğretme kavramının bir parçasıydı. Sanat ve teknoloji yeni bir film ünitesi yaratacak ve bu da tam anlamıyla teknik bir mecra olarak programın önemli bir unsuru olacaktı. Medya Sanatı Bauhaus’ta öğretilen ve uygulanan, birbirini etkilemiş farklı sanatsal janrlardan oluşan yelpazeye ışık tutmaktadır: Heinrich Brocksieper, Werner Graeff, Kurt Kranz ve Kurt Schwerdtfeger’in seçilmiş yapıtlarında resim, çizim, grafik ve yerleştirme bir arada kullanılmıştır. Film mecrası ayrıca yapıtları daha dinamik kılmaktaydı. Hans Richter ve Viking Eggeling’in soyut filmlerinden ilham alan Bauhaus üyeleri, Heinrich Brocksieper, Viking Eggeling, Werner Graeff, Kurt Kranz, Hans Richter ve Kurt Schwerdtfeger’in filmleriyle medya sanatı deneylerinde formların modern dilini daha da geliştirdi.

Kompozisyon I / 1922
Yönetmen: Werner Graeff
Almanya, 1922/1977, 2’, renkli 
 
Kompozisyon II / 1922
Yönetmen: Werner Graeff
Almanya, 1922/1959, 2’, siyah-beyaz
 
Renkli Işığın Yansıtıcı Oyunları
Yönetmen: Rudolf Jüdes
Almanya, 1922/1967, 24’, renkli
 
Yüzeyler, Perpelleristik – Ördek – Terzi
Yönetmen: Heinrich Brocksieper
Almanya, 1927-1930, 6’, siyah-beyaz
 
Bir Kompozisyonun Yaşamından Yirmi Resim
Yönetmen: Kurt Kranz
Almanya, 1927-1928/1972, 2’, renkli
 
Siyah:Beyaz / Beyaz:Siyah
Yönetmen: Kurt Kranz
Almanya, 1928-1929/1972, 2’, siyah-beyaz
 
Kahraman Ok
Yönetmen: Kurt Kranz
Almanya, 1930/1972, 8’, siyah-beyaz
 
Leporello – Renkli Bir Film İçin Taslak
Yönetmen: Kurt Kranz
Almanya, 1930-1931/1972, 5’, renkli
 
Geometrik Bir Tema Üzerine Çeşitlemeler
Yönetmen: Kurt Kranz
Almanya, 1955/1972, 22’, siyah-beyaz
 
Ritm 21
Yönetmen: Hans Richter
Almanya, 1921/1923, 4’, siyah-beyaz
 
Ritm 23
Yönetmen: Hans Richter
Almanya, 1923/1925, 4’, siyah-beyaz
 
Diyagonal Senfoni
Yönetmen: Viking Eggeling
Almanya, 1921-1924/1925, 7’, siyah-beyaz
 
Bu filmin gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Bauhaus: Bir Okuldan Ötesi

Bauhaus: Model ve Mit

Bauhaus: Bir Okuldan Ötesi

Bauhaus: Medya Sanatı

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Son Sefer <br> Galip Dursun

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Son Sefer
Galip Dursun

Biraz önce, yolcu salonunda vapurun hareketini beklerken aklıma bir oyun geldi. Küçükken evde, buradan epey uzakta ve geçmişte kalmış ülkemde oynadığımız, nasıl oynadığımızı bile hatırlayamadığım bir oyun. Vapura binmek için bekleyen kalabalığın arasında kendimi olduğumdan bin kat daha yalnız hissettiren cinsten. 

Sanatçı ile Söyleşi: Nicola Lorini

Sanatçı ile Söyleşi: Nicola Lorini

Tüm Zamanlara, Tüm Üzgün Taşlara, Pera Müzesi’nin Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu’nda öznel ve duygusal durumları bir araya getirerek tek yönlü tarih ve zaman algısını sorgularken ziyaretçileri çizgisel olmayan bir yolculuğa çıkarıyor.

Kimliğe İlişkin Uzlaşımlar

Kimliğe İlişkin Uzlaşımlar

Portreler, kaçınılmaz olarak toplumsal tanınmaya ve ideolojik değişikliklere tabidir. Bu alanda yer alan eserler, toplumsal cinsiyet ve ırka ilişkin kültürel uzlaşımların yanı sıra film yıldızlarının imajlarında işleyişte olan estetik stratejileri sorguluyor.