Bulut Profilleri: Ağırlıksız Ölçüler

Sanatçı: Katherine Behar
2013, 7', renkli 

Kısmen bir bulut tarafından yutulmuş dijital bir figür, arayüzle iletişim kurmak için tanınamayacak pozisyonlara girmek zorundadır. İnsanın kendisini buluta yerleştirmeye yönelik imkânsız çabası, gündelik kullanıcıların bulut bilişiminin zorlu, çoğunlukla insanı sinirlendiren arayüzlerinde deneyimledikleri alçaltıcı bir gerçekliktir. Web’in sunduğu uygulamalar ve veri saklama hizmetleri ağının günlük konuşma dilindeki ismi olan "Bulut bilişimi" gökyüzünde masum bir biçimde gezinen şekilsiz bir hiçliği temsil eder. Ancak onları anlaşmazlıklardan uzak, dolaysız ya da eleştirinin ötesinde bir şey olarak hayal etmek, bulut teknolojilerinin önemini gözden kaçıran "bulutlu" bir yanlış algıdır. Pera Müzesi'nin Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu'ndan ilhamla hazırlanan ve Katherine Behar: Veri Girişi sergisi kapsamında koleksiyonda sergilenen bu proje, veri ölçüm sürecine yeniden ağırlık kazandırmayı amaçlıyor.

PSC-CUNY Award desteği ile Professional Staff Congress ve City University of New York tarafından fonlanmıştır.  8 Eylül-16 Ekim 2016 tarihleri arasında Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley küratörlüğünde Pera Müzesi’nde gerçekleştirilen “Katherine Behar: Veri Girişi” sergisi kapsamında üretilmiştir.

İnsanın Ölçüsü

Ağırlıklar ve Ölçüler, Sayı: Ağırlık ve Deniz

İnsanın Ölçüsü

Ağırlıklar ve Ölçüler

İnsanın Ölçüsü

Kağıt Ağırlığı

İnsanın Ölçüsü

Modern Teraziler

İnsanın Ölçüsü

Hassasiyet: Her Şeyin Ölçüsü

İnsanın Ölçüsü

Bulut Profilleri: Ağırlıksız Ölçüler

İnsanın Ölçüsü

Tüm Zamanlara, Tüm Üzgün Taşlara

Marcel Duchamp’ın Bisiklet Tekerleği

Marcel Duchamp’ın Bisiklet Tekerleği

1998 yılında Ben Jakober ve Yannick Vu, Marcel Duchamp’ın Roue de Bicyclette adlı eserinin bir yeniden-yapımını gerçekleştirdiler. Duchamp’ın ilk “ready-made” eseri olarak kabul edilen Roue de Bicyclette, bisiklet tekerleği ve mutfak taburesinin, amacı olmayan bir makineye dönüştürülmesi. 

Bir Yük Arabası ve Bir İşgal Evi  <br>  Liliana Maresca

Bir Yük Arabası ve Bir İşgal Evi
Liliana Maresca

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor. Bienal boyunca bu sanatçıları ve eserlerini blogumuzda ele alıyoruz!

Deniz Sefası

Deniz Sefası

Deniz hamamından plaja geçiş ise bir devrim niteliğindeydi. Rus ihtilalinde ülkelerinden kaçan Beyaz Ruslar, İstanbul’da pek çok dönüşüme neden olmuşlardı, bunlardan en önemlisi de halkın denizle buluşmasına vesile olan plaj alışkanlıklarıydı. 1920’lerden itibaren deniz hamamları evrilerek yerlerini yavaş yavaş kadın ve erkeğin beraber denize girebildiği plajlara bıraktı. Bu blog yazımızda İstanbul’un plajlarını ve onların özelliklerini ele alıyoruz.