Günlük Yaşam

  • 21 Mart 2015 / 17.00
  • 26 Mart 2015 / 19.00

Sanatçı: Narimane Mari
Fransa, 90’, 2015
Fransızca, Türkçe altyazıyla

Her gün günlük yaşamın küçük parçalarının filmi çekiliyor, hava nasıl olursa olsun, ruh hali nasıl olursa olsun, hangi şehir olursa olsun, bunlar dış dünyayla paylaşılan, öykülerden ve daha geniş devinimlerden mürekkep bir opera oluşturur. Narimane Mari dünyanın çeşitli şehirlerinde kentsel uzamları ve gündemi belirleyenleri filme çekiyor. Gezip dolaşırken, randevularına ve alışverişe giderken çektiği bu filmler aylakları ve çalışanları yakalıyor, şehirlerin anlatısını ve formunu belirleyen hareketi saptıyor. Mari günlük olana bakıyor, günlük olanı yaşıyor ve buradan şiiri yakalıyor, filmini çekiyor, filmin sesini yaratmayı bize bırakıyor.

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Günlük Yaşam

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Soruların Filmi

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Dürüst Bir Deneyim

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Metamorfozlar

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Affaire’in Suflörü

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Alan Vega, Yalnızca Bir Milyon Düş

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Lanet

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Cecile Paris
Seçme Videolar

Geceye Doğru: Cadılar Bayramı Özel

Geceye Doğru: Cadılar Bayramı Özel

Pera Film, Cadılar Bayramı yaklaşırken takipçileri için bir izleme listesi paylaşıyor! Listede, kült filmlerden yakın dönem sinema örneklerine, türler arası gezinen tuhaflıklarla dolu 10 film yer alıyor.

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.