Lanet

  • 25 Mart 2015 / 19.00
  • 28 Mart 2015 / 18.00

Sanatçı: Jonathan Caouette
ABD, 88’, 2003
İngilizce, Türkçe altyazıyla 

“Bu sanatçı otoportresi, yaşamın açtığı yaralardan bazılarını sanatın iyileştirebileceği yönündeki düşünceye somut destek sağlıyor.” -A.O. Scott, The New York Times

Jonathan Caouette’in yirmi yıldır üzerinde çalıştığı, öncesinde ve sonrasında yapılan hiçbir şeye benzemeyen büyüleyici belgesel-denemesi; zihinsel özürlü bir anneyle büyümesini anlatan, 8mm ev filmlerinin, telesekreter mesajlarının, canlandırmaların ve baş döndürücü gerçeküstü halüsinasyonların ultra kişisel bir potpurisi. Sık sık insanı mahveden, ama merkezindeki sorunlu kadın için duyulan sevgiyle dopdolu “Lanet,” “kayda değer, anlık, acil, öfkeli, şiirsel ve inatla umutlu bir film.” (Roger Ebert)

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Günlük Yaşam

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Soruların Filmi

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Dürüst Bir Deneyim

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Metamorfozlar

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Affaire’in Suflörü

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Alan Vega, Yalnızca Bir Milyon Düş

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Lanet

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Cecile Paris
Seçme Videolar

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.