Lanet

  • 25 Mart 2015 / 19.00
  • 28 Mart 2015 / 18.00

Sanatçı: Jonathan Caouette
ABD, 88’, 2003
İngilizce, Türkçe altyazıyla 

“Bu sanatçı otoportresi, yaşamın açtığı yaralardan bazılarını sanatın iyileştirebileceği yönündeki düşünceye somut destek sağlıyor.” -A.O. Scott, The New York Times

Jonathan Caouette’in yirmi yıldır üzerinde çalıştığı, öncesinde ve sonrasında yapılan hiçbir şeye benzemeyen büyüleyici belgesel-denemesi; zihinsel özürlü bir anneyle büyümesini anlatan, 8mm ev filmlerinin, telesekreter mesajlarının, canlandırmaların ve baş döndürücü gerçeküstü halüsinasyonların ultra kişisel bir potpurisi. Sık sık insanı mahveden, ama merkezindeki sorunlu kadın için duyulan sevgiyle dopdolu “Lanet,” “kayda değer, anlık, acil, öfkeli, şiirsel ve inatla umutlu bir film.” (Roger Ebert)

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Günlük Yaşam

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Soruların Filmi

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Dürüst Bir Deneyim

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Metamorfozlar

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Affaire’in Suflörü

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Alan Vega, Yalnızca Bir Milyon Düş

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Lanet

Sanatçı Hayata Karşı<br/>Tuhaf Filmler

Cecile Paris
Seçme Videolar

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.