Henri Cartier-Bresson: Bir Bakışın Biyografisi
Çevrimiçi Gösterim

Yönetmen: Heinz Bütler
Katılımcılar: Henri Cartier-Bresson, Alexander Brooks, Isabelle Huppert, Josef Koudelka
İsviçre, 2003, 72', DCP, renkli
İngilizce, Fransızca, İtalyanca; Türkçe altyazılı

Heinz Bütler’in yönetmenliğini üstlendiği belgesel, 20. yüzyılın en etkili görsel sanatçılarından biri olarak kabul edilen ünlü Fransız fotoğrafçı Henri Cartier-Bresson’un hayatını, kariyerini ve “karar anı”nın ustası olarak anılmasını sağlayan bakış açısını mercek altına alıyor.

Arşiv görüntüleri, röportajlar ve Cartier-Bresson’un ikonik fotoğraflarını bir araya getiren film; sanatçının yaşamı boyunca savaşlardan kent manzaralarına uzanan farklı kültürel ve toplumsal kesitlere odaklanan çalışmalarını, dünyayı algılayış biçimini ve insanlıkla kurduğu derin bağı inceliyor.

Çevrimiçi Gösterim Tarihleri:
9 Mayıs Cuma 
10 Mayıs Cumartesi

Fotoğrafçı

Toprağın Tuzu

Fotoğrafçı

Arka Pencere

Fotoğrafçı

Cinayeti Gördüm

Fotoğrafçı

Koudelka Aynı Nehirden Geçmek

Fotoğrafçı

Henri Cartier-Bresson: Bir Bakışın Biyografisi
Çevrimiçi Gösterim

Fotoğrafçı

Bill Cunningham New York

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.