Jaime Rosales – Wang Bing Mektuplaşması

  • 24 Ekim 2014 / 18.00
  • 31 Ekim 2014 / 19.00

İspanya, Çin, 2009–2011, DV, 35mm, renkli, 49’
İspanyolca, İngilizce; Türkçe altyazılı

İspanyol auteur yönetmen Jaime Rosales ile günümüz Çini’nin eleştirel bir kaydını tutan Wang Bing arasındaki bu mektuplaşma her biri belgesel niteliğindeki gözlemlerden oluşan üç kısa film. Jaime Rosales bu mektuplaşmaya ilk olarak bir havaalanının giden yolcu bölümündeki insanları görüntüleyerek katkıda bulunuyor. Wang Bing’in Mutlu Vadi’si (Happy Valley) ekonominin süper gücü Çin’in hala yoksul ve geri kalmış bir ülke izlenimi verdiği Yunnan dağlarındaki çiftçilerin gündelik hayatlarına adanmış. Yönetmen sonraları buradaki ailelerden birinden gelen üç küçük kız üzerine ilk uzun metrajlı filmi Üç Kız Kardeş çekti. Rosales’in Kırmızı Ülke’si (Red Land) Endülüs’te yer alan ve eskiden madencilikle anılan, şimdilerde ise turistler için bir çekim merkezi haline gelen Minas de Riotinto’ya odaklanıyor. Ağır endüstriyel emeğin sonuna bir yanıt niteliğinde olan film, bir anlamda da Wang Bing’in tüm eserlerine de gönderme yapıyor.

Sinematik Mektuplar<br/>Bir Yönetmenden Diğerine

José Luis Guerín – Jonas Mekas Mektuplaşması

Sinematik Mektuplar<br/>Bir Yönetmenden Diğerine

Jaime Rosales – Wang Bing Mektuplaşması

Sinematik Mektuplar<br/>Bir Yönetmenden Diğerine

Isaki Lacuesta – Naomi Kawase Mektuplaşması

Sinematik Mektuplar<br/>Bir Yönetmenden Diğerine

Fernando Eimbcke – So Yong Kim Mektuplaşması

Sinematik Mektuplar<br/>Bir Yönetmenden Diğerine

Albert Serra – Lisandro Alonso Mektuplaşması

Oryantalist Resimlerde İstanbul Boğazı

Oryantalist Resimlerde İstanbul Boğazı

Kenti kuzeyden güneye bölen, iki kıtayı ayıran, İstanbul’u batılı ressamlar için çok özel kılan Boğaz, batılı ressamlar için kentin en pitoresk görünümlerini sunar. Kimi zaman, örneğin Ziem’in resimlerinde olduğu gibi masalsı bir İstanbul atmosferi yaratırken en önemli unsurlardan biri Boğaz’dır. 

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

 Dünya çapında yankı bulan film üzerine Andrey Tarkovski, Parajanov’u “bir dahi” olarak nitelendirirken Michelangelo Antonioni ise “çarpıcı, mükemmel bir güzellik” olarak tanımladığı filme ilişkin, “Bana kalırsa Parajanov, dünyanın en iyi yönetmenlerinden biri” değerlendirmesinde bulundu. Filmin müziklerini besteleyen ve bu vesileyle yeni, müzikal bir dil icat eden Ermeni besteci Tigran Mansurian ise, Sayat-Nova’yı “evrensel bir öneme sahip, olağanüstü bir olay” olarak tanımladı.

Bulanık Hatıralar <br> Andra Ursuta

Bulanık Hatıralar
Andra Ursuta

Dışsal tarihsel gerçeklikler ile evin içsel mekânı arasında bir bağlantı vardır. Mimari, kişisel eşyalar, tasarım ve işlevsel düzenlemeler ve planlar: Tüm bunlar özgün kişisel tarihleri ve politik uğrakları yansıtır.