José Luis Guerín – Jonas Mekas Mektuplaşması

  • 17 Ekim 2014 / 20.00
  • 31 Ekim 2014 / 20.00

İspanya, ABD, 2009–2011, HDV, DV, renkli, siyah ve beyaz, 99’
İspanyolca, İngilizce; Türkçe altyazılı


Sevgili Jonas, sevgili José Luis – sinema üzerine dokuz kısa filmden oluşan bu mektuplaşma, klasik tarzda bir selamlama ve veda içeriyor. Amerikan avangardının kıdemli ismi Jonas Mekas ve Katalan yönetmen José Luis Guerín dünyanın dört bir yanında kendi hayatlarından enstantaneleri filme alıyor; karda araba sürüşlerini, Ken ve Flo Jakobs’ı ya da New York caddelerindeki güvercinleri, boş bir sinema perdesindeki yansımaları veya Sloven film eleştirmeni Nika Bohinc’le yapılan dokunaklı bir sohbeti çekiyorlar. Çoğunlukla da film yapımı ve ikisinin birbirinden çok farklı olan çalışma metotları temayı oluşturuyor. Bu iki farklı mizaç arasındaki bir mektuplaşma - Guerín’in siyah ve beyazla stilize , Mekas’ın vahşi video kamerası – ama aynı zamanda, gerçek mektup arkadaşlarının bir çalışması.

Sinematik Mektuplar<br/>Bir Yönetmenden Diğerine

José Luis Guerín – Jonas Mekas Mektuplaşması

Sinematik Mektuplar<br/>Bir Yönetmenden Diğerine

Jaime Rosales – Wang Bing Mektuplaşması

Sinematik Mektuplar<br/>Bir Yönetmenden Diğerine

Isaki Lacuesta – Naomi Kawase Mektuplaşması

Sinematik Mektuplar<br/>Bir Yönetmenden Diğerine

Fernando Eimbcke – So Yong Kim Mektuplaşması

Sinematik Mektuplar<br/>Bir Yönetmenden Diğerine

Albert Serra – Lisandro Alonso Mektuplaşması

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.

Jean-Léon Gérôme: Değişim Çağında Kültürel Etkileşimler

Jean-Léon Gérôme: Değişim Çağında Kültürel Etkileşimler

Jean-Léon Gérôme, 19. yüzyıl ikinci yarısının en tanınmış sanatçıları arasında yer alır. Akademik resmin en ateşli savunucularından olan Gérôme, İzlenimcilik gibi modern akımlara karşı kişisel bir savaş yürütmüştür. Yaşamının son dönemlerinde, karşı çıktığı akımların yükselişiyle eski popülerliğini kaybetmeye başlasa da 20. yüzyılda da pek çok başka akademik ressam gibi unutulup gitmemiştir. 

Semboller

Semboller

Ali Akay ve Alenka Gregorič küratörlüğünde gerçekleşen Balkanlardan Gelen Soğuk Hava sergimizde, Arnavutluk, Bosna-Hersek, Bulgaristan, Hırvatistan, Karadağ, Kosova, Makedonya, Romanya, Sırbistan ve Slovenya’dan çağdaş sanatçıları ağırlıyoruz.