Karanlığa Yakın

  • 5 Kasım 2017 / 15.00
  • 15 Kasım 2017 / 17.00

Yönetmen: Kathryn Bigelow
Oyuncular: Adrian Pasdar, Jenny Wright, Lance Henriksen, Bill Paxton
ABD, 1987, 94', renkli
İngilizce; Türkçe altyazılı

Bella’nın Edward’la ilgili hayaller kurmasından çok önce Kathyrn Bigelow ergen vampir aşkı filmi standardını belirlemişti – ama hak ettiği gibi sevilen ve çok taklit edilen ikinci uzun filminin aslında bir Western olduğu iddia edilebilir. Güneşte kavrulan manzaraların bolluğu, Adrian Pasdar’ın canlandırdığı kovboyun ilk bakışta tatlı görünen ve Jenny Wright’ın canlandırdığı kıza saf saf aşık oluşu, ardından kızın çok beter bazı arkadaşlarını fark etmesi bu türün alametleri sayılabilir. Arkadaşlar dediğimiz, karartılmış bir karavanla dolaşıp ihtiyatsız kovboyları kullanarak susuzluklarını gideren ve yanlış zamanda yanlış dinlenme tesisinde bulunan herkesin üstüne ölüm ve yıkım yağdıran, kan emici bir haydut çetesi. Bigelow müthiş ve unutulmaz bazı şiddet sahneleri yaratıyor ama aynı zamanda bütün bu kıyımın merkezindeki aşka şaşırtıcı bir şefkat ve çekicilik de katıyor.

Sıra Dışı Vampirler

Valerie ve Harikalar Haftası

Sıra Dışı Vampirler

Kuduz

Sıra Dışı Vampirler

Karanlığa Yakın

Sıra Dışı Vampirler

Cronos

Sıra Dışı Vampirler

Gir Kanıma

Sıra Dışı Vampirler

Bir Vampir Hikayesi

Sıra Dışı Vampirler

Sadece Aşıklar Hayatta Kalır

Sıra Dışı Vampirler

Gece Yarısı Sokakta Tek Başına Bir Kız

Sıra Dışı Vampirler

Aylak Vampirler

Sıra Dışı Vampirler

Deniz Kızlarının Şarkısı

Sıra Dışı Vampirler

Dönüşüm

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.