Mevsimler

  • 23 Şubat 2019 / 15.00
  • 10 Mart 2019 / 13.00

Yönetmen: Artavazd Peleshian
Ermenistan, 1975, 29', siyah-beyaz
Ermenice; Türkçe altyazılı 

Artavazd Peleshian, görüntü yönetmeni Mikhail Vartanov’la birlikte yaptığı bu son çalışmada medeniyetten uzakta bir tarım toplumunun, doğanın güçlerine karşı canla başla mücadelesini yansıtıyor. Çiftçiler koyunlarını güdüyor ve tüm yıl topraklarını işliyorlar. Bahar geldiğinde sürüleriyle dağlara çıkıyorlar; yaz sonunda, topladıkları samanları, devrildiğinde tozlu bir çığ oluşturan balyalara dönüştürüyorlar. Kış geldiğinde ise, peşlerinde koyunları, karlar arasından kendilerine yol açıyorlar. Bu film, hoyrat ama güzel bir gerçekliğe hapsolup kalmış insanlığın öyküsü. Kameranın melodik ritmi, kurgu ve acı-tatlı bir klasik müzik eşliğinde Peleshian ve Vartanov, filmi gerçek bir senfoniye, varoluşumuzun senfonisine dönüştürüyor.

Bu filmin gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

İsyankar İmgeler<br> Sergey Parajanov

Andriesh

İsyankar İmgeler<br> Sergey Parajanov

İlk Delikanlı

İsyankar İmgeler<br> Sergey Parajanov

Ukrayna Rapsodisi

İsyankar İmgeler<br> Sergey Parajanov

Taşta Bir Çiçek

İsyankar İmgeler<br> Sergey Parajanov

Unutulmuş Ataların Gölgeleri

İsyankar İmgeler<br> Sergey Parajanov

Hakob Hovnatanyan

İsyankar İmgeler<br> Sergey Parajanov

Narın Rengi

İsyankar İmgeler<br> Sergey Parajanov

Mevsimler

İsyankar İmgeler<br> Sergey Parajanov

Suram Kalesi Efsanesi

İsyankar İmgeler<br> Sergey Parajanov

Pirosmani Teması Üzerine Arabesk Çeşitlemeler

İsyankar İmgeler<br> Sergey Parajanov

Âşık Garip

İsyankar İmgeler<br> Sergey Parajanov

Parajanov: Bir Ağıt

İsyankar İmgeler<br> Sergey Parajanov

Sergey Parajanov: İsyankar

Niko Pirosmani

Niko Pirosmani

“İsimsiz bir Mısır freski, bir Afrika putu ya da bir Girit vazosu: Pirosmani’nin işleri bunların arasında sayılmalı. Onu gerçekten algılayabilmenin tek yolu bu… Bir Pirosmani görünce, insan Gürcistan’a inanç duymaya başlar.”

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

 Dünya çapında yankı bulan film üzerine Andrey Tarkovski, Parajanov’u “bir dahi” olarak nitelendirirken Michelangelo Antonioni ise “çarpıcı, mükemmel bir güzellik” olarak tanımladığı filme ilişkin, “Bana kalırsa Parajanov, dünyanın en iyi yönetmenlerinden biri” değerlendirmesinde bulundu. Filmin müziklerini besteleyen ve bu vesileyle yeni, müzikal bir dil icat eden Ermeni besteci Tigran Mansurian ise, Sayat-Nova’yı “evrensel bir öneme sahip, olağanüstü bir olay” olarak tanımladı.

Narın Rengi, Bereketi, Kaderi: Sergey Parajanov

Narın Rengi, Bereketi, Kaderi: Sergey Parajanov

Pera Müzesi, 2014′ten bu yana eleştiri ve inceleme yazılarının yanı sıra çeviriler aracılığıyla internet mecralarında nitelikli ve kapsamlı bir kültür gündeminin izini süren vesaire iş birliğiyle yeni bir yazı sunuyor.  Keyifli okumalar dileriz!