Paralel Evren

  • 21 Nisan 2016 / 19.00
  • 8 Mayıs 2016 / 18.00

Yönetmen: James Ward Byrkit
Oyuncular: Emily Baldoni, Maury Sterling, Nicholas Brendon
ABD, İngiltere, 2014, 89’, renkli
İngilizce; Türkçe altyazıyla

Bir kuyrukluyıldızın dünyanın yakınından geçtiği o gece, yakın dostlar keyifli bir akşam yemeği için toplanmış. Ancak, gerçekliğin ve ilişkilerin yavaş yavaş kırılmaya başlayacağını az sonra anlayacaklar. Mahallede elektrik kesilince, yemekleri yarım kalıyor. Sadece az ilerideki tuhaf evde elektrik var. Ardı ardına gizemli olaylara tanık olan bu konuklar aslında hiçbir gücün çözemeyeceği bir muammanın içine düştüklerinin er geç farkına varacak. Alacakaranlık Kuşağı’ndan esinlenen Parelel Evren insanı saran, düşük bütçeli, doğaçlamaya dayanan, senaryosuz bir bilimkurgu.

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Kayıp Nehir

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Tek Aşkım

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

İnsanları Seyreden Güvercin

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Paralel Evren

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Gizli Kimya

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Hayata Uyanmak

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Neden Tarkovski Olamıyorum?

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Körlük

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Hayvan Düşü

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Delici Parlaklık

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Zaman Sıçraması

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Şimşek 1. Bölüm

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Şimşek 2. Bölüm

Paralel Evren

Giorgio de Chirico

Giorgio de Chirico

De Chirico, Mart 1910’da, annesi ve erkek kardeşiyle birlikte Floransa’ya taşındı. De Chirico, ilk metafizik resmini yaptı: Santa Croce Meydanı’ndan esinlediği Bir Güz Öğleden Sonrasının Muamması’nı. 

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.

Tarkovsky: Zamanın İzleri

Tarkovsky: Zamanın İzleri

"Tarkovsky’nin ilk filmlerini keşfetmem, tam bir mucizeydi. Kendimi daha önceden hiç anahtarlarına ulaşamadığım bir kapının önünde buldum. Her zaman açıp ötesine geçmek istediğim bir kapı… Sonunda biri, nasıl söyleyeceğimi bilemediğim şeyleri ifade etmişti. Benim için Tarkovsky en büyük film yapımcısıdır.”