Hayata Uyanmak

  • 23 Nisan 2016 / 18.00
  • 11 Mayıs 2016 / 19.00

Yönetmen: Richard Linklater
Oyuncular: Ethan Hawke, Trevor Jack Brooks, Lorelei Linklater
ABD, 2001, 100’, renkli
İngilizce; Türkçe altyazıyla

Richard Linklater’ın yönettiği rotoskoplu canlı çekim filmi Hayata Uyanmak, dijital videoyla çekilmiş, ardından bir sanatçı ekibi bilgisayarla her karenin üstüne stilize çizgiler ve renkler eklemiş. Film düşlerin ve bilincin doğasına odaklanıyor. Filmin adı, felsefeci George Santayana’nın ilkesine gönderme yapıyor: Aklıselim, iyi amaçlar için kullanılan deliliktir; uyanıklık, kontrol edilmiş düştür. Adı belirsiz bir genç adam, zihninin açık olduğu, süreğen ve düş benzeri bir durumda yaşıyor. Gerçeklik, özgür irade, öznenin başkalarıyla ilişkisi ve yaşamın anlamı gibi konularda felsefi tartışmaları önce izliyor, ardından bunlara katılıyor. Film aynı zamanda varoluşçuluk, durumcu politikalar, insanlık sonrası, André Bazin’in film kuramı ve zihin açıkken düş görme konularına da değiniyor.

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Kayıp Nehir

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Tek Aşkım

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

İnsanları Seyreden Güvercin

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Paralel Evren

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Gizli Kimya

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Hayata Uyanmak

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Neden Tarkovski Olamıyorum?

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Körlük

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Hayvan Düşü

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Delici Parlaklık

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Zaman Sıçraması

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Şimşek 1. Bölüm

Hayatta Olmaz! <br/>Metafizik ve Sinema

Şimşek 2. Bölüm

Hayata Uyanmak

Giorgio de Chirico

Giorgio de Chirico

De Chirico, Mart 1910’da, annesi ve erkek kardeşiyle birlikte Floransa’ya taşındı. De Chirico, ilk metafizik resmini yaptı: Santa Croce Meydanı’ndan esinlediği Bir Güz Öğleden Sonrasının Muamması’nı. 

Akışkan Rego

Akışkan Rego

Her ne kadar Rego, geç de olsa, çağının öncü feministlerinden biri olarak kabul edilmişse de, cinsel akışkanlığı ele alışıyla ilgili çok az şey yazılmıştır. Hatta çizim ve resimlerindeki sado-mazoşist akım, partiarka ile sömürülen kadın arasındaki klasik çatışmanın bir okuması olarak anlaşılmıştır. Türkiye ve Almanya’daki ilk müze sergileri, Rego’nun toplumsal cinsiyet ve kimlik hakkında sanıldığının çok ötesinde akışkan bir anlayışa sahip olduğunu gösteriyor.  

Turquerie

Turquerie

14. yüzyılda Balkanlar’a giren, 15. yüzyılda Konstantinopolis’i fetheden, 16. yüzyılda Viyana kapılarına dayanan Osmanlı İmparatorluğu, uzun süre Avrupa’nın korkulu rüyası olmuştur. Ancak 17. yüzyıl sonlarına gelindiğinde imparatorluğun genişlemesi durmuştu.