}

Pasolini’nin Öfkesi

  • 14 Kasım 2015 / 14:00
  • 21 Kasım 2015 / 14:00

Yönetmen: Pier Paolo Pasolini, Giuseppe Bertolucci
Oyuncular: Giorgio Bassani, Renato Guttuso, Giuseppe Bertolucci
İtalya, 83’, 2008, siyah-beyaz, renkli
İtalyanca Türkçe altyazıyla

1962 yılında Pasolini İtalyan bir haber film yapımcısı tarafından şirketin film arşivinden uzun metrajlı bir film yaratmaya davet edildi. Görüntülerin kapsamlı zenginliğinden ilham alan Pasolini, “burjuva dünyasının gerçek dışılığına karşı bir öfke gösterisi” olacak bir film yapmaya koyuldu. Sovyet bloku ve çeşitli sömürgecilik karşıtı hareketlerin görüntülerini haber filmlerinin tümleyicisi ve karşıtı olarak birleştirerek, Marilyn Monroe’nun ölümü üzerine dokunaklı bir düşünüşle zirve noktasına ulaşan, modern dünyanın politik açıdan keskin bir eleştirisini ortaya koydu. Tartışmalar ve gişe başarısızlığından korkan yapımcı Pasolini’den filmin özgün halini bir saatten kısa sürecek şekilde kesmesini istedi ve ardından da yanına filmin Giovanni Guareschi imzalı, sağcı bir benzerini ekleyerek iki bölümü tek bir film haline getirdi. Pasolini tarafından reddedilen bu versiyon gerçekten başarısız oldu. Her ne kadar Pasolini’nin özgün versiyonu hala kayıp olsa da Giuseppe Bertolucci’nin Cineteca di Bologna’da ilk versiyonda kullanılan plan listesi ve diyalog kopyalarının yanında Pasolini’nin film müziği üzerine notlarına da dayanarak yaptığı iddialı bir rekonstrüksiyon kısa süre önce tamamlandı.

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Dilenci

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Kral Oedipus

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Şahinler ve Serçeler

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Matta’ya göre İncil

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Aşk Buluşması

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Mamma Roma

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Aşk ve Nefret: Kağıttan Çiçek Bölümü

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Korkunç Orakçı

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Afrikalı Orestiade için Notlar

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Pasolini’nin Öfkesi

Pier Paolo Pasolini <br/>40. Yıldönümü

Kehanet: Pasolini’nin Afrikası

Tanışmadık Ama O Bizi Biliyor: “Büyük Veri”

Tanışmadık Ama O Bizi Biliyor: “Büyük Veri”

Pera Müzesi Blog, N’olmuş? işbirliğiyle hazırlanan yazı dizisi devam ediyor. Kendilerini; “Bilindik N’olmuş? sorusunu her gün yeniden soruyor, karşımıza çıkan sayısız beklenmedik cevabı sizlerle paylaşıyoruz. 

Buram Buram Kahve Kokan 17 Instagram Hesabı

Buram Buram Kahve Kokan 17 Instagram Hesabı

Kahve o kadar uzun zamandır bizimle ki, onsuz bir sosyal yaşamı düşünmek güç. Hatta sanki onunla hiç tanışmasaydık da “Bu hayatta bir şey eksik ama adını koyamıyorum.” gibi bir hisse kapılırdık. Şakası bir yana, sizce nasıl oldu da kahve insanlık tarihinin farklı dönemlerinde hep kendine has bir yer edinmeyi ve gündelik yaşamımızda bu denli kök salmayı başardı?

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Yves Klein’ın mavi pigmentlerini akla getiren bir rengin perdeyi boylu boyunca kapladığını düşünün. Neredeyse 80 dakika boyunca mavinin tonlarında en ufak bir oynama olmasa bile, zihnimiz durduğu yerde durmuyor. Sabit bir maviliğe ne kadar uzun süre bakabiliriz? Mavi tonlar titreyerek, kendi gölgelerini yaratarak bize oyunlar oynamaz mı? Maviden gözlerimiz kamaşmaz mı?