Sesini Duyuramayanlar İçin

  • 21 Ekim 2016 / 21.00
  • 23 Ekim 2016 / 17.00

Yönetmen: Jasmila Žbanić
Oyuncular: Kym Vercoe, Boris Isaković, Simon Mcburney, Branko Cvejić, Leon Lučev
Bosna-Hersek, 2013, 75’, renkli
Boşnakça ve İngilizce Türkçe altyazıyla 

Jasmila Žbanić’in üçüncü filmi, filmin de başrol oyuncusu olan Avustralyalı aktrist Kym Vercoe’nin otobiyografik oyununun bir uyarlamasıdır. Avustralyalı turist Kym bir video günlük tutarak keyifli bir seyahat yapar ve bir gün yolu Bosna Hersek-Sırbistan sınırındaki pastoral görünümlü Visegrad kasabasına düşer. Geceyi geçirdiği “romantik” Vilina Vlas Oteli’nde bir türlü uyku tutmayınca, savaş sırasında orada neler yaşandığını öğrenir. Artık Kym asla sıradan bir turist olmayacak, öğrendikleri tüm hayatını değiştirecektir. Bosna ve Sırbistan’da savaş biteli yıllar olsa da, bugün bölgeye turist olarak gidildiğinde bile, yaşanan vahşetin izleri görülür.

Gerçekliğin Şiirselliği<br/>Jasmila Žbanić

Esma’nın Sırrı

Gerçekliğin Şiirselliği<br/>Jasmila Žbanić

Sesini Duyuramayanlar İçin

Gerçekliğin Şiirselliği<br/>Jasmila Žbanić

Saraybosna’da Bir Gün

Gerçekliğin Şiirselliği<br/>Jasmila Žbanić

Yolda

Gerçekliğin Şiirselliği<br/>Jasmila Žbanić

Aşk Adası

Sesini Duyuramayanlar İçin

Gece Yarısı Hikâyeleri: Retro Rüyalar Oteli <br> Doğu Yücel

Gece Yarısı Hikâyeleri: Retro Rüyalar Oteli
Doğu Yücel

Benden beklemiyordu bunu. Ben de o gün o anda evlilik kararı alacağımızı beklemiyordum. Birden bire ama tamamen de günümüze uygun olup bitti her şey. Evlilik fikri aynı anda aklımızdan geçmiş, aynı anda gülümsemiş, aynı anda gözümüzü kapatıp aynı anda gözümüzü açmıştık. 

Varna Savaşı

Varna Savaşı

Stani̇sław Chlebowski 1864-1876 yılları arasında İstanbul’da Sultan Abdülaziz’in saray ressamı olarak çalıştı. Abdülaziz de sanatsal yeteneğe sahipti ve Chlebowski’nin yaratıcı sürecine aktif olarak katıldı.

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.